آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پیام عیدی عطامحمد نور:

انتقال تی تی پی به شمال صدور تروریزم را تسهیل می‌کند/ پیروان فکری رهبر شهید در محور جمعیت جمع شوند

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در پیامی به مناسبت عید قربان گفته که تغییر دیموگرافی ولایت‌های شمال و شمال‌شرق با جابجایی طا-لبان پاکستانی، افغانستان‌ را به نابودی کامل سوق داده و این کشور را به پایگاه امن و محل صدور تروریزم مبدل کرده است.

عطا محمد نور در این پیام افزوده که جابجایی جنگ‌جویان گروه طا-لبان پاکستانی در شمال زیر نام مهاجران وزیرستانی، نه‌تنها دامنه جنگ را وسعت می‌بخشد که صدور تروریزم از افغانستان به آسیای میانه را تسهیل و بهم‌زدن نظم جهانی را فراهم و در کنار آن روحیه هم‌زیستی در میان قوم‌های افغانستان را به شدت صدمه می‌زند که عواقب آن بسیار تلخ و ناگوارتر از آن‌چه خواهد بود که تصور می‌شود.

آقای نور نوشته: «طرح‌ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به‌عنوان دیدگاه جریان‌های مطرح و شخصیت‌های مهم و تأثیر‌گذار سیاسی، می‌تواند مسیر بازگشت به مردم‌سالاری و تعمیم اراده جمعی مردم افغانستان را تضمین کند و افغانستان را از وضعیت کنونی نجات دهد».

او هم‌چنین خواستار شکل‌دهی انسجام درونی حزب جمعیت اسلامی شده است. نور افزوده: «دعوت می‌کنم که پیروان فکری شهید صلح، رهبر جهاد و مقاومت و هم‌چنان قهرمان ملی کشور، در محور حزب جمعیت جمع شوند تا بدون هرگونه امتیازخواهی با فداکاری برای میهن و مردم تلاش و مبارزه کنیم».

او با اشاره به این‌که افغانستان درحال حاضر به کانون پرورش تروریزم مبدل شده است، اضافه کرده که انتطار می‌رود که جامعه جهانی به معضل افغانستان به‌عنوان اولویت نگاه کند و برای حل آن اقدام‌های عملی کند، در غیر آن هرگونه خطری می‌تواند از افغانستان، امنیت منطقه و جهان را تهدید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا