آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

انس حقانی: مشکل بازگشایی مکاتب دخترانه به ‌زودی حل می‌شود

خبر گزاری دید: انس حقانی عضو ارشد طا-لبان در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت که در آینده نزدیک یک نشست عالمان دین برگزار خواهد شد و مشکلاتی که در برابر بازگشایی مکاتب دخترانه وجود دارد، حل خواهد شد.


انس حقانی عضو ارشد طا-لبان به تازگی در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت که برای رفع مشکل بازگشایی مکاتب دخترانه یک نشست بین عالمان دین برگزار خواهد شد.
مکاتب دخترانه به ویژه دوره لیسه در بیش از هشت ماه گذشته تعطیل بوده و طا-لبان آموزش دختران را به یک ممنوعیت در افغانستان تبدیل کرده است.
اقدام طا-لبان مبنی بر ممنوعیت آموزش دختران واکنش‌های گسترده‌ای جهانی را در قبال داشت و طا-لبان از این ناحیه همواره تحت فشار بوده است.
این در حالی است که «مولوی نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش طا-لبان چندی پیش گفت که مکاتب دخترانه به ‌زودی با میکانیزم جدید بازگشایی خواهد شد.
وی افزود که طا-لبان برای بازگشایی مکاتب دخترانه از سوی جهانیان به شدت تحت فشار قرار داشته و آنان نیز ضرورت آموزش برای زنان و مردان را درک می‌کنند.
طا-لبان حدود ۲۱۰ روز می‌شود که دختران را از رفتن به مکاتب بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تند جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طا-لبان مبنی بر مسدود ماندن مکاتب به روی دختران همچنان پا برجاست.
طا-لبان برای چندمین بار است که وعده بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا