آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

ایجاد قطعه ویژه جلوگیری از غصب زمین در کابل

وزارت امور داخله و شهرداری کابل تفاهم‌نامه ایجاد یک قطعه نظامی را به هدف جلوگیری از غصب زمین و ممانعت از ساخت و ساز منازل خود سر امضاء کردند.

وزارت امور داخله و شهرداری کابل تفاهم‌نامه ایجاد یک قطعه نظامی را به هدف جلوگیری از غصب زمین و ممانعت از ساخت و ساز منازل خود سر امضاء کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله که امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با احمد ذکی سرفراز شهردار کابل حضور یافته بود، گفت: با امضای این تفاهمنامه گام‌های اساسی در راستای عملی سازی پلان تطبیقی تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.
اندرابی افزود که قطعه جلوگیری از غصب زمین و ساخت و ساز منازل خود سر با کمیت ۴۰۹ نفر به شمول افسران، ساتنمنان و سربازان در چوکات فرماندهی پولیس کابل ایجاد شده است، اما رهبری و سوق و اداره آن مستقیما بر عهده شهردار کابل است.
سرپرست وزارت امور داخله گفت در صورتی که شهردار کابل در تطبیق اوامر و برنامه‌هایش با واکنش و مقاومت جدی زورمندان مواجه شود، فراتر از این قطعه، وزارت و قوماندانی زون ۱۰۱ آسمایی، به حمایت آن می‌شتابد.
اندرابی با تأکید بر آنکه جلوگیری از غصب زمین و ساخت و ساز منازل خود سر مسئولیت قطعه مشخص و تحت رهبری شهرداری کابل است، گفت: پس ازعملی سازی پلان تطبیقی تفاهمنامه وزارت امور داخله و شهرداری کابل، هیچ یک از قدمه‌های پولیس جنایی یا پولیس کشفی به خصوص پولیس حوزه‌ها، حق دخالت در قضایای جلوگیری از غصب زمین وساخت وساز منازل خود سر را ندارند.
وی از باشند‌گان کابل و آنانی که ساخت و ساز دارند تقاضا کرد در صورت مشاهده مداخله هر فرد پولیس یا مسئولان حوزه‌ها در امور ساخت وساز، وزارت امور داخله را در جریان قرار دهند.
شهردار کابل نیز ایجاد قطعه نظامی تحت رهبری این اداره را در راستای تطبیق بهتر پلان‌های شهری کابل و مبارزه با خود سری‌ها و استفاده جویی‌ها، نیاز مبرم دانست.
او با تاکید بر آنکه افراد زورگو و استفاده‌جو به زور گویی و استفاده جویی عادت کرده‌اند، گفت برای تطبیق پلان‌های تفاهمنامه، نیاز به همکاری بیشتر احساس می‌گردد تا جلو قانون گریزی وزورگویی گرفته شود.
ایجاد قطعه نظامی جلوگیری از غصب زمین وساخت وساز منازل خود سر، شهرداری کابل را کمک می‌کند تا در تنفیذ قانون قوی‌تر عمل نماید واز سویی هم، ادعاهایی از دخالت پولیس و حوزه‌ها در کار جلوگیری از قضایای غصب زمین وساخت و ساز منازل خود سر، برطرف گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا