آخرین اخبارجهانسیاست

ایجاد پولیس مشترک از سوی بریتانیا و ترکیه برای مهار مهاجرت غیر قانونی

خبرگزاری دید: بریتانیا و ترکیه قرار است برای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی به این دو کشور پولیس مشترک ایجاد کنند.

منابع بین‌المللی گزارش داده‌اند که بریتانیا اعلام کرده است که در تلاش برای کند کردن جریان مهاجران غیرقانونی که از ترکیه می‌گذرند، با این کشور به توافق رسیده است.

گفته می‌شود که این توافق شامل عملیات مشترک پولیس علیه شبکه‌های قاچاق و تجارت قطعات قایق است.

با توجه به این‌که موضوع مهاجرت غیرقانونی در دستور کار جریان‌های سیاسی در بریتانیا پیش از انتخابات مورد انتظار سال آینده قرار دارد، دولت اعلام کرده که از یک مرکز پولیس جدید ترکیه حمایت خواهد کرد که بر اساس توافق جدید شکل خواهد گرفت.

سوئلا براورمن وزیر داخله بریتانیا گفته: «مشارکت ما با ترکیه، دوست و متحد نزدیک، سازمان‌های مجری قانون ما را قادر می‌سازد تا روی این مشکل بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند و با زنجیره تامین قایق‌های کوچک مقابله کنند».

در همین حال، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا که خود یک مهاجر هندی است کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی که به بریتانیا می‌رسند را به عنوان یک وعده کلیدی در سال جاری میلادی اعلام کرد.

سوناک به شدت به دنبال تجدید دوره نخست‌وزیری خود است.

توافق بریتانیا با ترکیه در حالی انجام می‌شود که بسیاری از فعالان حقوق بشری و مدنی از تصمیم این کشور برای اعزام مهاجران به افریقا به شدت انتقاد کرده‌اند.

این در حالی است که ترکیه اخیراً سخت‌گیری‌های بیش‌تری را نسبت به مهاجران وضع کرده و مهاجران زیادی از سوی نیروهای این کشور بازداشت شده‌اند که بخشی قابل توجه آنان را پناهجویان افغان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا