آخرین اخباراسلایدشوجهانعلم و دانشمطالب معلوماتی

ایزاک نیوتن: پایان جهان تا ۳۶ سال دیگر!

خبرگزاری دید: نیوتن در زمان حیات خود، سال ۲۰۶۰ میلادی را به عنوان پایان جهان پیشگویی کرده بود. این پیشگویی از محاسبات ساده‌ای که وی انجام داده بود، نشأت می‌گرفت. اکنون با گذشت بیش از ۳۰۰ سال از محاسبات نیوتن، ۳۶ سال دیگر تا سال ۲۰۶۰ باقی مانده است. در آن زمان، راز این پیشگویی تاریک آشکار خواهد شد و مشخص می‌شود که آیا پایان جهان رخ خواهد داد یا بشریت راه نجاتی برای خود خواهد یافت.

به نقل از العین فارسی؛ایزاک نیوتن، دانشمند نابغه‌ای که با کشفیات خود چون قوانین نیوتنی حرکت و نیروی گرانش، انقلابی در علم فیزیک به پا کرد، در کنار تحقیقات علمی خود، به مباحث غیرعلمی همچون پیشگویی نیز می‌پرداخت.

نیوتن با اعتقاد به یک چرخه ۱۲۶۰ ساله انحراف، سال ۸۰۰ میلادی را آغاز انحطاط و تاریکی کلیسا از مسیحیت اصیل تلقی می‌کرد.

از این رو، سال ۲۰۶۰ را که ۱۲۶۰ سال بعد است، به عنوان نقطه اوج این انحراف و پایان جهان پیشبینی کرد.

استفان اسنوبلن، مدیر پروژه نیوتن در کانادا، از این پیشگویی عجیب رمزگشایی کرده است. نیوتن در وحشت از این تاریخ شوم، جنگ‌ها، فجایع و تاریکی مطلق را به عنوان سرنوشت محتوم بشریت رقم زده بود. اگرچه وی اذعان داشت که جز خداوند، هیچکس از زمان دقیق آخرالزمان آگاه نیست.

اکنون با گذشت بیش از ۳۰۰ سال از محاسبات نیوتن، ۳۶ سال دیگر تا سال ۲۰۶۰ باقی مانده است. در آن زمان، راز این پیشگویی تاریک آشکار خواهد شد و مشخص می‌شود که آیا پایان جهان رخ خواهد داد یا بشریت راه نجاتی برای خود خواهد یافت.

پیشگویی‌های نیوتن، گرچه ریشه در باورهای غیرعلمی وی داشت، اما نشان از نبوغ و دقت نظر او در مباحث مختلف علمی و غیرعلمی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا