آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمزنانصحتکودکان

باشنده‌گان بغلان: کمبود امکانات درمانی در شفاخانه ولایتی مشکل ساز شده است

خبرگزاری دید: شماری از باشنده‌گان ولایت بغلان  از دست‌رسی‌نداشتن به خدمات صحی و کمبود امکانات درمانی در شفاخانه ولایتی شکایت دارند. آن‌ها، می‌گویند که کم‌بود بستر، کم‌بود امکانات درمانی و رسیدگی‌نشدن به بیماران، آنان را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

به نقل از سلام وطندار؛ غلام‌رسول از باشنده گان ولایت بغلان می گوید؛ با این که کودک اش شدید بیمار است؛ اما به دلیل نبود بستر در شفاخانه‌ی ولایتی بغلان، بستری نشده است.

او گفته است : پزشکان این شفاخانه با معاینه‌ی فرزندم وضعیت تفسی او را وخیم دانستند اما از بستری کردن بیمارم در شفاخانه به دلیل کمبود امکانات خودداری نمودند.

محمد‌رسول که عضوی از فامیل او بیمار است و نتوانسته است در این شفاخانه مریض خود را بستری کند می گوید: کم بود بستر سبب شده است که اوضاع روز به روز وخیم تر می شود . مجبوریم بیماران خود را به خانه ببریم .

آنها ادعا می‌کنند که گاهی برای انجام آزمایش‌های پزشکی، جداگانه از هزینه های قانونی شفاخانه ، پول اضافه درخواست می شود.

با این حال، مسئولان در شفاخانه‌ی ولایتی بغلان، موضوع درخواست پول اضافه و رسیدگی‌نشدن به بیماران را، رد می کنند و می‌گویند که به دلیل قطع کمک‌های نهادهای امدادرسان بین‌المللی به این شفاخانه، روند ارائه‌ی خدمات درمانی با مشکل روبه‌رو شده است.

شاه‌ولی احمدزی، آمر شفاخانه‌ی ولایتی بغلان، گفته است: در گذشته شفاخانه‌ی ولایتی از سوی صلیب سرخ تمویل می‌شد اما ۴ ماه است که این کمک ها قطع شده است.

مسئولان در شفاخانه‌ی ولایتی بغلان، می‌افزایند که کار روی ایجاد یک شفاخانه‌ی دیگر در این ولایت ادامه دارد که با پایان کار آن، مشکلات بیماران حل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا