آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بانک توسعه آسیایی بار دیگر ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

خبرگزاری دید: یونیسف با صندوق حمایه اطفال سزمان ملل متحد اعلام کرده که بانک توسعه آسیایی برای بار دوم مبلغ ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

یونیسف روز چهارشنبه (۱۲ میزان) با نشر پستی در شبکه اکس نوشته است که این کمک بر اساس یک توافق‌نامه‌ جدید بین بانک توسعه آسیایی، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

یونیسف گفته است: «این کمک‌ها به رفع ناامنی غذایی و نیازهای سلامت مادران و نوزادان کمک می‌کند».

این نهاد افزوده که بیش از ۹.۵ میلیون نفر در افغانستان در مناطق فاقد امکانات بهداشتی زندگی می‌کنند و تقاضا برای خدمات صحی نیز زیاد است.

یونیسف گفته است که با این کمک بانک توسعه آسیایی و کمک‌های شاخه‌ جنوب آسیای بانک جهانی و سایر نهادها، می‌تواند تضمین کند که مراقبت‌های بهداشتی برای زنان، کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر در دسترس است.

بانک توسعه آسیایی در ۲۹ ماه سنبله نیز ۴۰۰ میلیون دالر به مردم افغانستان کمک کرده بود که ۲۰۰ میلیون دالر آن از طریق یونیسف به مصرف می‌رسید و ۲۰۰ میلیون دالر دیگر نیز از طریق برنامه‌ جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد.

نهادهای امدادرسان بین‌المللی در ماه‌های اخیر بارها از کمبود بودجه برای کمک به افراد آسیب‌پذیر شکایت کرده‌اند.

پیش از این، مسئول اجرایی برنامه جهانی غذا گفته بود که این نهاد در ماه اکتوبر بودجه برای کمک به مردم افغانستان ندارد و اگر بودجه تأمین نشود، افغانستان را ترک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا