آخرین اخبارافغانستان

برای حفظ امنیت جهان از قدس حمایت کنیم/ جوانان را با موضوع فلسطین آشنا کنیم

خبرگزاری دید: در همایش اتحادیه مکاتب خصوصی و فرهنگیان در پیوند به روز جهانی قدس مطرح شد که مسلمانان جهان باید برای تامین امنیت جهانی از قدس حمایت و علیه استکبار و ظلم مبارزه کنند.

اتحادیه مکاتب خصوصی با همکاری شماری از علما و  فرهنگیان برنامه‌ای را تحت عنوان «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» و همچنان سالروز شهادت حضرت علی امام اول شیعیان جهان، برگزار کردند.

عصمت الله مشعل یکی از برگزار کنندگان این برنامه گفت که جهان اسلام  باید موضوع فلسطین را جدی گرفته و در جهت آزادی قدس از اشغال اسراییل تلاش کنند.

آقای مشعل گفت: ما معلمین افغانستان وظیفه داریم که نسل جدید را با موضوع فلسطین آشنا ساخته و در جهت آزاد سازی قدس به نسل آینده انگیزه بدهیم.

وی همچنان افزود که موضوع فلسطین مربوط تمام جهان اسلام است و بی‌طرفی در مورد قدس توجیه پذیر نیست. هر مسلمان باید با تمام توان و از راه‌های مختلف برای آزادی فلسطین مبارزه کند.

مشعل افزود که معلمان مکاتب رسالت بزرگی در برابر نسل‌های آینده دارند تا جوانان را با روحیه بیداری و آگاهی از ارزش‌های اسلامی آشنا کند.

از سویی هم، سید عیسی حسینی مزاری رییس مرکز فرهنگی- اجتماعی تبیان گفت: عزت جهان اسلام قطعاً در گرو حمایت از فلسطین است عزت یک مسلمان در گرو تعهد است تعهد در برار اوامر خداوند است. یکی از بسترهایی که موضوع ظالم و مظلوم وجود دارد فلسطین است. در طول سالیان دراز شاهد بودیم که مسلمانان فلسطین با چی ظلم ها و  خشونت‌ها مواجه بوده است.

آقای حسینی افزود که مردم فلسطین در حال حاضر قوی‌تر از گذشته است و این کافی نیست و این توجیه‌گر تعلل و بی طرف نشستن سایر مسلمانان نیست. تعلل در مسئله فلسطین در دین نیست و حمایت از یک مسلمان امر الهی است.

وی همچنان گفت که ما به باید به جهانیان نشان بدهیم که مسلمانان در فلسطین چقدر تحت ظلم و بی‌عدالتی است. نوشتن و انتشار مطالب و نظریات در حمایت از قدس بسیار تاثیر گذار است. خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش سازنده‌ای در این امر دارد. ما مکلفیم که از یک مسلمان ولو در هر کجای زمین باشد باید از آنها حمایت کنیم. معیار راستی آزمایی و جهادی‌گری و انقلابی بودن یک‌مسلمان حمایت از فلسطین است.

در این برنامه شماری از جوانان دانش آموز با خواندتن مقالات شان از قدس حمایت کردند.

سهیلا یکی از کسانی که مقاله خواند گفت: ما جوانان باید برای حمایت از مسلمانان فلسطین راهپیمایی کنیم اعتراض کنیم، مبارزه کنیم، بجنگیم و پیروز شویم، زیرا این مسئولیت تمام مسلمانان است و ما که نیروی جوان هستیم انرژی بیشتری برای مبارزه داریم باید با تمام قوت از فلسطین حمایت کنیم.

گفتنی است که از سال ۱۳۸۶ به این سو همه سال از روز جهانی قدس در افغانستان گرامی داشت می‌شود، مردم در آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی حمایت شان را از مردم فلسطین اعلام می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا