آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنانسیاست

فوزیه کوفی در نشست مسکو:

برای ما امنیت آن است که مردم در سایه قانون، عدالت و حکومت پاسخگو زندگی کنند

خبرگزاری دید: فوزیه کوفی عضو پیشین پارلمان افغانستان در نشست مخالفان طا-لبان در روسیه گفت که افغانستان امروز یک افغانستان متحول است و مردم باید در سایه امنیت و قانون عادلانه زندگی کنند.

فوزیه کوفی در این نشست که امروز پنجشنبه(٢ قوس) به میزبانی انستیتوت صلح عادل و احزاب عادل روسیه برگزار شد، گفت که افغانستان امروز افغانستانی است که مردم آن از حقوق اساسی خود مطلع شدند و می‌دانند که دیگر هیچ گروهی و هیچ جریانی از طریق فشار و میله تفنگ بر آن‌ها نمی‌توانند حکومت کنند.

کوفی: آرزو داشتم که با درک حساسیت‌های افغانستان، طا-لبان به این مسئله برسند که حضور آن‌ها در قدرت و سیاست افغانستان تنها از طریق پذیرش تنوع افغانستان و از طریق احترام به شهروندان می‌تواند میسر شود.

وی افزود: پس از تسلیم‌دهی قدرت، طا-لبان به سیاست‌های دور اول خود بازگشتند و در طول این مدت هرگونه مظاهره و اعتراض‌های مدنی را که از سوی زنان رهبری می‌شد سرکوب کردند و همچنان به این کار خود ادامه می‌دهند.

به گفته وی، طا-لبان با استفاده از نام دین کاری را انجام می‌دهند که نه در فرهنگ و نه در ارزش‌های والای دین اسلام وجود دارد.

کوفی: طا-لبان ثابت ساختند که آن‌ها جنگجوی خوب هستند اما حکومت کردن بلد نیستند. … بسیاری مردم ناچار شدند تا انتخاب‌های سخت‌تر کنند، ناچار شدند تا دوباره سلاح بگیرند بسیاری از مردم در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

فوزیه کوفی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ما امنیت ختم جنگ نیست. برای ما امنیت کشوری است که در آن مردم در سایه قانون، عدالت و یک حکومت پاسخگو زندگی کنند.

او بیان داشت: باور دارم که مجموع از تمام ایستادگی‌ها منجر به تغییر در افغانستان خواهد شد.

از نظر وی، نیاز است دنیا که تا امروز سیاست‌های متناقض در افغانستان داشت، در یک صفحه با مردم افغانستان قرار بگیرند. … روایت‌های وارداتی ثابت شده که در افغانستان موثر نیست و به نتیجه نمی‌رسد.

او تاکید کرد: کشورهای منطقه و جهان فراتر از دید امنیت و اقتصاد به افغانستان ببینند.

خانم کوفی در ختم سخنان خود بیان داشت: ایستادگی منطقه و جهان در کنار حرکت‌های مدنی، در کنار جریان‌های مختلف مقاومت افغانستان می‌تواند باعث پیروزی مردم در افغانستان شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا