آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

فرمانده جدید پولیس بلخ:

برنامه‌های خوبی برای تامین امنیت بلخ دارم/ با هر طبلی نمی‌رقصم

فرمانده جدید پولیس بلخ که روز گذشته(شنبه ۲۴ حمل) در این پست مقرر شد، در سخنرانی در تالار مقام ولایت بلخ، از برنامه‌های خویش در مورد تامین بهتر امنیت بلخ سخن گفت.

فرمانده جدید پولیس بلخ که روز گذشته(شنبه ۲۴ حمل) در این پست مقرر شد، در سخنرانی در تالار مقام ولایت بلخ، از برنامه‌های خویش در مورد تامین بهتر امنیت بلخ سخن گفت.
اجمل فایز گفت که برای مردم بلخ وعده می‌دهد تا علیه تمام هراس‌افکنان و مفسدین مبارزه نفسگیر داشته باشد.
متن سخنان آقای فایز:
اجازه دهید نخست بر ارواح شهدای کشور و نیروهای امنیتی و دفاعی به ویژه پولیس ملی درود بفرستم و از خداوند برای همه زخمیان عزیز شفای عاجل و سلامتی استدعا کنم.
ثانیاً از اعتماد بزرگ رهبران حکومت وحدت ملی در رأس رییس صاحب جمهوراسلامی افغانستان و سر قوماندان اعلی قوای مسلح و رهبری خردمندانه وزارت امور داخله قلباً سپاس‌گزاری می‌نمایم.
من به این باور استم که اعتماد، نه یک امتیاز بلکه یک مسئولیت سنگین است. امیدوارم بتوانم از این آزمون بزرگ به یاری خداوند توانا و همکاری ملت شرافتمند، با عزت بلخ باستان و با بازوان قوی نیروهای امنیتی به خصوص پولیس ملی روی سرخ و کامیاب بدر آیم.
بدون شک، به باور من قهرمان واقعی کسی است که با استفاده از هرگزینه برای تامین امنیت در این شرایط حساس تاریخی، کوچک‌ترین کاری انجام دهد. برای من مهم پُست و مقام نیست؛ زیرا دیروز دراین پُست فرد دیگری ایفای وظیفه می‌کرد فردا کسی به جای من گماشته خواهد شد.
با دریغ و درد، امروز تماماً دغدغه‌های مردم تامین امنیت است، پدیده‌ای که با تاسف، روزانه ده‌ها قربانی می‌گیرد و کم تر به آن دست یافته‌ایم.
مردم سلحشور بلخ باستان! نمی‌خواهم وقت‌تان را بیشتر بگیرم. باشندگان بلخ بامی بزرگ و مردم شرافتمند و سربلند سرزمین خداوندگار بلخ، برای تان اطمینان می‌دهم که برنامه‌های خوبی برای آوردن امنیت در بلخ روی کار دارم و انشاءالله به یاری پرودگار و همکاری شما مردم همیشه در صحنه، به گونه جدی عملی خواهم کرد. ما در نظر داریم شکاف و فاصله‌ها میان مردم و پولیس را نزدیک کنیم، پولیس را مردمی‌تر و مسلکی خواهیم ساخت و کاری خواهیم کرد که هریک تان پولیس واقعی باشید.
جناب والی صاحب! انشاءالله زمان ثابت خواهد کرد که فرمانده مُطیع و قاطع در چوکات قانون و نظام در کنارتان خواهیم بود. از نمایندگان با صلابت و باعزت بلخ در شواری ملی و شورای ولایتی جداً خواستار همکاری سازنده، اثرگذار و سودمند هستیم و اما لطفاً از سفارش‌هایی که سبب اخلال امنیت می‌شود خودداری فرمایند. به یاری خداوند با تمام وجود تلاش خواهیم کرد به لباس و مسلک مقدس پولیس حرمت و ارج بیشتر گذاشته شود و همان صلابت و قدرت پولیس را بیشتر از هر زمان دیگر در بلخ نیرومندتر کنیم و در واقع به روح پژمرده پولیس جان تازه بخشیم.
و اما با پولیس‌هایی که به قول معروف با مجرمان و فساد پیشگان حرفوی دهن جوال را می‌گیرند سخت برخورد مسلکی صورت خواهد گرفت.
باشندگان معزز بلخ بزرگ!
من سماروغ گونه به این جا نرسیدام. من هژده سال پیش در یکی از قطعات کوچک نظامی که به اسم افغانستان کوچک شهره شده بود، شامل نظام عسکری شده‌ام قطعه نظامی که بعدها چندین سال افتخار فرماندهی آن را پیدا کردم قطعه‌ای که جنگ‌های مستند آن را بزرگترین فرماندهان جهان و ناتو دیده‌اند و برای جهان، این قطعه مژده بخش شد که افغان‌ها به تنهایی قادر به تامین امنیت شان‌اند؛ زیرا سنگ تهداب آن راست گذاشته شده بود. دراین فرماندهی ویژه به ما آموختانده شده بود که اقوام کشور به سان گل‌های رنگارنگ در یک بوستان است.
در اینجا به حدی کوره دیده شده بودیم که اکنون ما با هیچ بادی نخواهیم لرزید و هرگونه رویداد، انگیزه خدمت‌گذاری ما را خدشه دار نخواهد کرد.
برعکس، لبه شمشیر ما برنده‌تر خواهد شد. نسبت به قبل استوارتر گام خواهیم برداشت و انشاءالله با هر طبلی نخواهم رقصید.
جناب محترم وزیر صاحب و معین صاحب ارشد امنیتی وزارت امور داخله برایتان اطمینان می‌دهم که در چوکات قانون یک فرمانده نترس، جسور و قاطع عمل کنم.
پیام من برای افراد شورشگر، زورگو، مسلح غیر مسئول ومافیای مواد مخدر واضح است اینجا دیگر جای پا نخواهید داشت و بزودترین فرصت، پولیس دنبال تان خواهد کرد و به قانون خواهد سپارید.
گفتنی من برای هراس‌افکنان و اجنبی‌ها این است! دیگر خواب راحت نخواهید داشت هیچگونه رحم به خاطر نابودی تان نمی‌شود و برای نابودی تان از هر گزینه نظامی کار خواهیم گرفت.
حضار گرامی!
ظاهراً گفته می‌شود شهرمولا علی مامن خوبی برای انگشت شمار فاسدان اداری و مفسدان اخلاقی شده است مسئله‌ای که برای من و مردمان با عزت و مجاهد پرور این دیار غیر قابل پذیریش است. تامین امنیت و مبارزه جدی این لکه ننگین در اولویت کاری ما قرار دارد.

Shokh Mand, [14.04.19 09:36] از همین حالا، برای نهادهای کشفی وامنی پولیس دستور می‌دهم در زمینه کشف، شناسایی و بازداشت شان به گونه فوری اقدام کنند. من به این نتیجه رسیده‌ام که راه درازی برای مبارزه داریم باید با قامت استوار، عزم قاطع و سربلند از این آزمون بزرگ موفقانه بدر شویم از همین رو تصمیم دارم که پس از ماموریت‌ام در این جا نظم، صداقت و تعهد به میراث گذاشته شود.
یکباریدیگر از حمایت جناب والی صاحب ولایت بلخ وهمچنان از مهمانانی که از راه دور زحمت کشیده تشریف آورده‌اند، اظهار سپاس و تشکر می‌کنم
در فرجام صحبت های خود را با شعر خداوند گار بلخ اختتام می‌بخشم
تو مگو همه به جنگ‌اند، وز صلح من چی‌آید.
تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا