آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

برگزاری نشست سه‌جانبه صلح افغانستان در مسکو

در ادامه‌ تلاش‌ها برای پایان جنگ و تقویت روند صلح افغانستان، این بار امریکا، روسیه و چین دومین نشست سه‌جانبه‌شان را در پیوند به صلح در مسکو برگزار کرده‌اند.

در ادامه‌ تلاش‌ها برای پایان جنگ و تقویت روند صلح افغانستان، این بار امریکا، روسیه و چین دومین نشست سه‌جانبه‌شان را در پیوند به صلح در مسکو برگزار کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست قرار است زلمی خلیلزاد به نمایند‌گی از امریکا، ضمیر کابلوف،‌ به نمایندگی از روسیه و آقای دنگ شیجون نماینده ویژه‌ چین در امور افغانستان و پاکستان به نمایندگی از کشور چین، حضور یابند و درباره صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کنند.
سفارت روسیه در کابل گفته است، این نشست زمینه‌ بیش‌تری را برای روند صلح افغانستان فراهم خواهد کرد.
از این پیش، سفارت روسیه در کابل با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این نشست روز پنج‌شنبه، پنجم ثور در سطح نمایندگان ویژه این سه کشور برگزار می‌شود.
هدف برگزاری این نشست، بحث روی اوضاع افغانستان، گفت‌وگوهای هیئت ایالات متحده امریکا با نمایندگان گروه طالبان در دوحه و دورنمای آغاز روند آشتی ملی در افغانستان خوانده شده است.
خبرنامه این سفارت که دو روز پیش نشر شد،‌ افزوده است: «این نشست سه‌جانبه فارمت جدید مذاکرات راجع به افغانستان نبوده، بلکه در چهارچوب تلاش‌های بازیگران جهان مبنی بر ایجاد شرایط، جهت راه‌اندازی پروسه صلح در افغانستان صورت گرفته و نقش کمک‌کننده را ایفا می‌کند.»
نشست «سه‌جانبه مسکو» دومین نشست رسمی‌ میان نمایندگان امریکا، روسیه و چین در پیوند به صلح افغانستان است. از این پیش نمایند‌گان این سه کشور در اوایل ماه حمل سال جاری – پس از پنجمین دور دیدار آقای خلیلزاد با هیئت گروه طالبان در قطر – در مقر وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا برای دو روز دیدار و گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا