آخرین اخبارجهانسیاست

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریزم در قرقیزستان و ابراز نگرانی در باره افغانستان

خبرگزاری دید: کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی روز گذشته با حضور مقامات کشورهای منطقه و جهان، کشورهای مشترک المنافع، نهادهای اجرایی ٨ سازمان بین‌المللی و ٣ سازمان تحقیقاتی و آموزشی و آژانس‌های سازمان ملل در بیشکک قرقیزستان دایر شد.

این کنفرانس از سوی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان و مرکز مبارزه با تروریزم کشورهای عضو مشترک المنافع سازماندهی شده است.

شرکت کنندگان این کنفرانس در مورد تبادل تجربیات ملی در زمینه مقابله با تروریزم و افراط‌گرایی، وضعیت حمایت علمی از این فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی مبارزه با تروریزم بحث و گفت‌وگو کردند.

آن‌ها همچنین با بررسی روند شکل‌گیری و توسعه تهدیدات تروریستی در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، نگرانی خود را در مورد وضعیت افغانستان و شماری از کشورهای خاورمیانه که کانون‌های تنش در نزدیکی مرزهای کشورهای مشترک المنافع هستند، ابراز کردند.

افزایش خطرات نفوذ به قلمرو کشورهای منطقه آسیای مرکزی، از جمله از طریق کانال‌های مهاجرت و جریان آوارگان، سرریز سلاح و مهمات از مناطق درگیری و همچنین استفاده تروریست‌ها در فعالیت‌های مجرمانه، آخرین اطلاعات و دستاوردهای فنی نیز از جمله موضوعات مورد بحث خوانده شده است.

طرف‌ها بر تعهد قوی به توسعه بیشتر و تقویت همکاری‌های چندجانبه ضد تروریزم با نقش محوری سازمان ملل تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا