آخرین اخبارجهانسیاست

بلاول بوتو: طا-لبان به دلیل سیگنال‌های متفاوت پاکستان علیه تی‌تی‌پی اقدام نکرده است

خبرگزاری دید: وزیر خارجه پاکستان گفته است که سیگنال‌های متفاوت از جانب پاکستان باعث شده تا طا-لبان افغان در برابر تحریک طا-لبان پاکستانی منفعل بماند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی گفته است که دولت گذشته پاکستان از طا-لبان خواسته بود که مصالحه با تی‌تی‌پی را تسهیل کنند و برنامه‌هایی برای اسکان شبه‌نظامیان در پاکستان داشت.

بوتو زرداری افزوده است: اما هر پاکستانی خواستار این بود که تروریست‌هایی که در حملات شنیع مانند قتل عام مکتب عمومی ارتش دست داشتند، هرگز دوستان ما نباشند.

وی قبلاً در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی دولت تحریک انصاف به رهبری عمران خان را متهم کرده بود که بدون هیچ پیش‌شرطی با تروریست‌ها مذاکره کرده است.

به گفته وی، این «سیاست مماشات» به پاکستان ضربه زد.

وزیر خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفته است: متأسفانه پس از سقوط کابل، دولت قبلی بدون پیش‌شرطی مانند خلع سلاح، مذاکره با همین گروه‌های تروریستی را آغاز کرد.

با این حال، وی افزود که دولت جدید و رهبری نظامی «سیاست مماشات» را کاملاً متوقف کرده است.

وی به دویچه وله آلمان گفته است: کسانی که پاکستان و قانون اساسی را قبول ندارند، فکر نمی‌کنم مذاکره با آن‌ها به نفع پاکستان یا مردم باشد.

بوتو زرداری خاطرنشان کرده است که خروج نیروهای غربی به گروه‌های تروریستی مختلف در افغانستان فضا داده که پاکستان را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است.

وی گفته است: ما مرز بسیار متخلخل [با افغانستان] داریم که حکومت جدید (طا-لبان) ظرفیت اداره آن را ندارد. ما مطمئن هستیم که می‌توانیم با گروه‌های تروریستی که در داخل پاکستان فعالیت می‌کنند مقابله کنیم.

این مقام ارشد پاکستان خاطرنشان کرده است تا زمانی که تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان برطرف نشود، پاکستان با خطر امنیتی مواجه خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرده که طا-لبان افغانستان اقداماتی را علیه گروه‌های غیرقانونی انجام دهد و به حاکمان افغانستان گفته شده که این موضوع می‌تواند بر روابط دو کشور تأثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا