آخرین اخبارجهانسیاست

بلینکن از امریکایی‌ها خواست به پناهندگان افغانستانی کمک کنند

آنتونی بلینکن وزیر خارجۀ امریکا از مردم این کشور خواست تا مهاجرین تازه وارد افغانستانی را کمک و یاری رسانند.


به گزارش خبرگزاری دید، آنتونی بلینکن روز گذشته در یک پیام ویدیویی در صفحۀ توییتر خود گفت که این سنت دیرینۀ امریکایی‌ها است که مردمان کشورهای دیگر را می‌پذیرند، به ویژه کسانی که به گفتۀ وی از مشقت، پیگرد و جنگ فرار می‌کنند.
وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است: صرف نظر از اینکه سفر آنان چقدر مشقت‌بار بوده است، صرف نظر از اینکه آنان به خاطر آنچه پشت سر گذاشته‌اند چقدر دردمند اند، آرزوی بلند شدن از امریکا و زندگی نوین در اینجا دارند. آنان به امریکا و ما باورمندند.
آنتونی بلینکن از تمام امریکایی‌ها به شمول گروه‌های مذهبی، نهادهای خیریه، مقام‌های دولتی و شهروندان عادی کشورش خواست تا مهاجرین افغان را نه تنها به محض ورود شان به امریکا بلکه در جریان‌ ماه‌ها و سال‌های آینده کمک کنند.
وی افزود که با گذشت زمان، داستان زندگی و تجارب این افراد بخشی از ملت امریکا شده و این مهاجرین با بافت غنی جامعۀ امریکایی در هم می‌آمیزند که به گفتۀ وی این یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت امریکا است.
بلینکن در حالی این سخنان را مطرح کرده است که پس از گذشت دو ماه از سقوط کابل و انتقال حدود ١٢٤ هزار نفر به پایگاه‌های نظامی در امریکا، شماری از مهاجرین نسبت به وضعیت شان در این پایگاه‌ها انتقاد کرده و آن را به شکل خودسرانه ترک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا