آخرین اخبارجهانسیاست

بلینکن به کانگرس: برای خروج ۴۴ امریکایی از افغانستان تلاش می‌کنیم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه امریکا به کانگرس این کشور گفته است که واشنگتن تلاش می‌کند ۴۴ امریکایی را که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند کمک کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا به تازگی به کانگرس ایالات متحده گفته است که این کشور سعی دارد به ۴۴ امریکایی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند و چندین نفر دیگر که توسط طا-لبان بازداشت شده‌اند، کمک کند. 

بلینکن در پاسخ به سوالی گفته است که مقامات طا-لبان می‌خواهند «چندین امریکایی» را بازداشت کنند.

وزیر خارجه امریکا افزوده است: ما برای آزادی آن‌ها تلاش می‌کنیم. خانواده‌های آن‌ها خواسته‌اند که هویت شان را فاش نکنیم و به طور علنی در مورد آن‌ها صحبت نکنیم.

وی بیان داشته که وزارت خارجه حدود ۹۷۵ شهروند امریکایی را از زمان تسلط طا-لبان کمک کرده تا از افغانستان خارج شوند و حدود ۱۷۵ امریکایی باقی مانده‌اند، از جمله برخی از آن‌ها که پس از خروج وارد این کشور شده‌اند.

بلینکن خاطرنشان کرده است: چهل و چهار نفر از آن‌ها آماده خروج هستند و ما در تلاش برای خروج آن‌ها هستیم.

در همین حال، مایکل مک‌کال رییس کمیته مجلس نمایندگان تا روز دوشنبه به بلینکن مهلت داد تا پیام‌های مخالف دیپلمات‌های امریکایی را که هشدار داده بودند با خروج ایالات متحده دولت افغانستان به سرعت سقوط خواهد کرد، تحویل دهد.

مک کال خطاب به مادر یک تفنگدار نیروی دریایی که در حمله تروریستی میدان‌هوایی کابل کشته شد، قول داد تا «برای پاسخگویی افراد» اقدام کند.

مک کال گفته است: تا زمانی که پاسخ‌ها را دریافت نکنیم، آرام نخواهم گرفت، حتی اگر مجبور باشیم برای انجام این کار تا آخر زنجیره فرماندهی برویم، آرام نمی‌گیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا