آخرین اخبارجهانسیاست

بلینکن: تمام ابعاد خروج از افغانستان را بررسی می‌کنیم

خبرگزاری دید: پس از خروج فاجعه‌بار از افغانستان، وزیر خارجه امریکا گفته که واشنگتن تمام ابعاد خروج را بررسی می‌کند.

به نقل از سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا به تاز‌گی در مورد خروج از افغانستان گفته که ایالات متحده به تمام ابعاد خروج از افغانستان از جمله حمله تروریستی داعش در میدان‌هوایی کابل نگاه می‌کند.

بلینکن تصریح کرده است: ما به‌عنوان یک دولت مصمم هستیم از تمام جنگ از جمله حمله داعش، درس‌هایی را باید یاد بگیریم و براساس آن عمل کنیم.

این دیپلمات ارشد امریکایی بار دیگر تاکید کرده که تصمیم دولت بایدن در زمینه خروج از افغانستان درست بوده است.

وی افزوده است: من فداکاری بسیاری را در طول سال‌ها می‌دانم، و می‌دانم که رییس جمهور بایدن طولانی‌ترین جنگ امریکا را پایان داد، در آینده اینطور نخواهد بود، در گذشته گفتم که ما نسل دیگری را نمی‌فرستیم تا در آنجا بجنگند و بمیرند.

جو بایدن رییس جمهور امریکا و کابینه‌اش پیش از این نیز از خروج شتاب‌زده نیروهای این کشور از افغانستان که منجر به تسلط دوباره طا-لبان بر این کشور شد، دفاع کرده‌اند.

منتقدان دولت بایدن از جمله شماری از مقام‌های دولت پیشین و نمایندگان جمهوری‌خواه امریکا، خروج نظامیان این کشور از افغانستان و سپردن قدرت را به طا-لبان یک تصمیم نادرست از سوی جو بایدن می‌دانند.

چند ماه پیش مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بر نیاز به پاسخگویی دولت بایدن در مورد خروج فاجعه‌باز از افغانستان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرده است: هنوز سوال‌های زیادی در مورد چگونه‌گی وقوع این اتفاق بی‌پاسخ مانده‌اند. به‌ همین دلیل است که من تحقیقات در مورد خروج از افغانستان و تخلیه اضطراری ناشی از آن را انجام می‌دهم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا