آخرین اخباراجتماعافغانستان

بیش از صدهزار دانش‌آموز هراتی از مکتب بازمانده‌اند/ تهدید مخالفان و ناداری عاملی اصلی این مسئله است

ریاست معارف ولایت هرات می‌گوید که در یک سال گذشته، نزدیک به ۱۰۴ هزار دانش‌آموز و کودک از رفتن به مکتب بازمانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات می‌گوید که این دانش‌آموزان به دلایل مانند ناداری، ناتوانی، سنت‌های نا پسندیده و نیز تهدیدهای هراس‌افکنان از رفتن به مکتب خودداری کرده‌اند.
وی همچنان می‌گوید که در یک سال اخیر نزدیک به صدهزار دانش‌آموز در این ولایت نظر به دلایل مختلف از مکتب بازمانده‌اند و کوشیده می‌شود تا مشکلاتی که در برابر معارف این ولایت قرار دارد حل شود.
ولایت هرات هرچند یکی از ولایت‌ها نسبتأ امن کشور به حساب می‌آید، اما آمار محرومیت کودکان از آموزش و پرورش همچنان بالا است.
رییس معارف هرات می‌افزاید:« ما از تمام مردم می‌خواهیم که نباید مانع رفتن دختران و پسران‌شان به مکتب شوند ما پیکار تشویق رفتن پسران و دختران را به مکتب آغاز کردیم.»
با این همه، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید که اداره محلی این ولایت این مسئله را جدی می‌گیرد و کاستی‌ها در این باره، از بین خواهد رفت:
آقای فرهاد در ادامه می‌گوید: ما به گونه جدی این موضوع را با همکاری نهادهای مربوط قرار می‌دهیم یکی از جمله اولویت‌های کاری ما حمایت از معارف، توجه به انکشاف معارف و بلند‌بردن کیفیت تدریسی قرار دارد.
آمارهای ریاست معارف هرات نشان می‌دهد که هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز مشغول فراگیری آموزش و پرورش در مکتب‌های این ولایت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا