آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

اترا:

بیش از ۵ هزار شکایت در مورد شبکه‌های مخابراتی بررسی شده است

اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) می‌گوید که در یک ربع گذشته، بیش از ۶ هزار شکایت از سوی مشترکین خدمات مخابراتی دریافت شده است.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) می‌گوید که در یک ربع گذشته، بیش از ۶ هزار شکایت از سوی مشترکین خدمات مخابراتی دریافت شده است.
ب گزارش خبرگزاری دید، داکتر محمد نجیب عزیزی رییس این اداره که امروز چهارشنبه ( ۱ حوت) در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، افزود که از جمع ۶ هزار شکایتی که در جریان یک ربع اخیر به این اداره رسیده، به بیش از ۹۰ درصد آن رسیدگی صورت گرفته است.
وی در واکنش به شکایت‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی از وجود مشکلات در عرضه خدمات مخابراتی و انترنتی که در یک هفته اخیر صورت گرفته است، گفت: پس از این هیچ شرکت مخابراتی حق ندارد، بسته‌های خدمات مخابراتی و انترنتی را بدون رضایت مشترکین فعال نماید.
عزیزی افزود شرکت‌های مخابراتی تعهد دارند که مطابق شرایط جواز، عرضه خدمات کنند ودر غیر آن مانند گذشته با جریمه‌های نقدی روبه رو خواهند شد.
وی تأکید کرد که یک مشترک حق دارد در طول هفته ۷ تماس رایگان به خاطر درج شکایت از خدمات مخابراتی داشته باشد.
براساس گزارش اداره اترا در حال حاضر شش شرکت مخابراتی و بیش از ۵۰ شرکت خدمات انترنتی در افغانستان فعالیت می‌کنند.
اداره اترا در نظر دارد که تا دو ونیم سال آینده، هزینه خدمات مخابراتی و انترنتی در کشور به نصف کاهش یابد.
در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد نفوس کشور به خدمات مخابراتی دسترسی دارند و قرار است تا سال ۱۴۰۰ خورشیدی، میزان استفاده کنندگان از خدمات مخابراتی به ۹۵ درصد و استفاده کنندگان انترنت، به ۱۵ میلیون مشترک برسد.
گفتنی است که در چند روز اخیر هشتگ «اترا کجاست» در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده و در آن مشترکین عدم رضایت خویش را از خدمات مخابراتی و کارکرد اترا کمپاین می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا