آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

تاکید امریکا بر رهایی شهروندان این کشور از بند در افغانستان

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که تام ویست نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان در دیدار با یک نماینده طا-لبان بر رهایی یک شهروند این کشور از زندان آن‌ها تاکید کرده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته در پاسخ به پرسشی در مورد رهایی راین کاربیت شهروند امریکایی از بند طا-لبان گفته که امنیت و مصئونیت شهروندان امریکا در خارج از این کشور از اولویت‌های عمده است و مقامات امریکایی همواره در جریان ملاقات‌‌ با نمایندگان طا-لبان بر رهایی آنان تاکید می‌کنند.

میلر افزوده که تام ویست در جریان هفته جاری با یک نماینده طا-لبان ملاقات کرده و بر رهایی راین کاربیت و سایر شهروندان امریکا تاکید کرده است.

راین کاربیت که گفته می‌شود از ۱۶ ماه به اینسو در بند طا-لبان به سر می‌برد، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در افغانستان شرکت مشورتی قرضه‌های کوچک به نام (Bloom Afghanistan) داشت.

انا کاربیت همسر راین کاربیت گفته بود که آنان در افغانستان شرکت بیمه داشتند و با تسلط دوباره طا-لبان افغانستان را ترک کرده بودند، اما شوهرش برای حفاظت از کار و بارش دوباره به افغانستان برگشته بود.

او گفته بود که نگران صحت و امنیت شوهرش است.

مقامات امریکایی موجودیت شهروندان این کشور در بند طا-لبان را پذیرفته اند، اما در مورد این که چه تعداد شهروندان این کشور در بند اند، جزییات نداده اند.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس امریکا به نقل از یک مقام امریکایی که نامی از وی گرفته نشده تعداد شهروندان امریکا در بند را  در افغانستان ٦ نفر گزارش داده است.

گفتنی است که ویست به تازگی با سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طا-لبان در قطر ملاقات کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا