آخرین اخبارایرانپاکستانجهانخبر های مهمسیاست

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار مقامات ایران و پاکستان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران پس از دیدار با وزیر خارجه، رییس ستاد ارتش و نخست‌وزیر پاکستان گفت که دو کشور روی توسعه مناسبات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به تفاهم رسیدند.

امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در برگه اکس خود نگاشته است که ‏در جریان سفر به پاکستان با جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش، انوارالحق کاکر نخست وزیر و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرده است.

عبداللهیان: توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه‌، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود.

عبداللهیان همچنین در نشست خبری مشترک با آقای جیلانی با بیان این که روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد، بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریزم تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران در دیدار با مقامات پاکستان تصریح کرده که به «تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند».

از سویی هم، ارتش پاکستان با نشر بیانیه‌ای از دیدار فرمانده ارتش با عبداللهیان گفته که تروریزم یک تهدید مشترک است که باید از طریق تلاش‌های مشترک، هماهنگی بهتر و اشتراک گذاری اطلاعات با آن مقابله شود.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین به تعامل پایدار و استفاده از کانال‌های ارتباطی موجود برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا