آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاستصلح

تاکید وزرای دفاع پیشین امریکا بر عدم خروج نیروها از افغانستان

مارک اسپر و رابرت گیتس وزرای دفاع اسبق ایالات متحده گفته‌اند که به جو بایدن رییس جمهور کنونی امریکا پیشنهاد می‌کنند تا تمام نیروهای امریکایی را از افغانستان در ماه می خارج نکند.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، مارک اسپر وزیر دفاع دونالد ترامپ و رابرت گیتس وزیر دفاع باراک اوباما به تازگی در مصاحبه‌ای گفته‌اند که مخالف خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان هستند و به رییس جمهور جو بایدن پیشنهاد می‌کنند نیروها را از این کشور خارج نکند.
مارک اسپر گفته است که خروج نیروها بر مبنای توافق‌نامه دوحه مبتنی بر شرایط بوده و طالبان این شرایط را عملی نکردند.
اسپر گفته است: ما با حسن نیت (تعهدات) خود را اجرا کردیم، اما منطقی است که بگوییم طالبان این کار را انجام ندادند. طالبان هیچ یک از وعده‌های اصلی خود را، از جمله کاهش خشونت، گفت‌وگو با حسن نیت با حکومت افغانستان و قطع کامل روابط با القاعده.
وی افزوده است که مخالف خروج نیروها تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تن بود، زیرا اهرم فشار ایالات متحده را بالای طالبان تضعیف کرد.
وزیر دفاع ترامپ گفته است: من این را در زمانی که در دولت بودم، روشن کردم. من معتقد بودم که باید ۴ هزار و ۵۰۰ سرباز را نگه داریم تا شرایط (در افغانستان) تحقق یابد.
رابرت گیتس گفته است: ما در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز در آن‌جا داریم. آن‌ها برای مدت نامعلوم باید در آن‌جا بمانند.
وی افزوده است که باید به طالبان پیامی ارسال شود مبنی بر اینکه ایالات متحده از افغانستان خارج نمی‌شود، مگر اینکه مذاکرات صلح را جدی بگیرند.
این در حالی است که دولت جو بایدن در حال بازنگری توافق‌ دوحه است و طالبان هشدار داده‌اند که نیروهای خارجی باید تا ماه می افغانستان را ترک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا