آخرین اخبارایرانجهانسیاست

ترامپ تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرد

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته است که تحریم‌های تازه علیه ایران وضع کرده و در پی آن است که این کشور به میز مذاکره حاضر شود.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته است که تحریم‌های تازه علیه ایران وضع کرده و در پی آن است که این کشور به میز مذاکره حاضر شود.
آقای ترامپ فرمان اجرایی را برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران امضا کرد. او پیشتر گفته بود که روز دوشنبه تحریم‌های تازه را اعلام خواهد کرد.
رییس‏ جمهور امریکا گفت که دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و برخی فرماندهان ارشد نظامی ایران هدف این تحریم‌های تازه است.
بعد از سخنان آقای ترامپ، استیو منوچین وزیر دارایی کاخ سفید، اعلام کرد که نام چند فرمانده ارشد سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های جدید گنجانده شده است.
به گفته او، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و امیر علی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه از جمله این فرماندهان هستند.
آقای ترامپ هرچند در ابتدا گفت که تحریم‌های تازه در واکنش به ساقط کردن یک پهپاد امریکایی اعمال می‌شود که موشک سپاه پاسداران آن را بر فراز دریای عمان هدف قرار داد. اما کمی بعد گفت که این تحریم‌ها در هر صورت اعمال می‌شد.
او گفت که بسیار علاقه‌مند است با ایران به یک توافق برسد و هم‌زمان تاکید کرد که اجازه نخواهد داد ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. با این حال او تاکید کرد که به دنبال درگیری با ایران نیست.
بعد از سقوط پهپاد امریکایی توسط سپاه پاسداران ایران، دونالد ترامپ اعلام کرد که دستور حمله به سه هدف در ایران را صادر کرده اما به دلیل احتمال «کشته شدن ۱۵۰ نفر» در این حملات دقایقی قبل از انجام حملات، آن را متوقف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا