آخرین اخبارجهان

ترامپ: راه‎های رسیدن ایران به سلاح هسته‎ای را مسدود می‌کنیم

در همین حال، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران گفته است: از این پس تلاش مضاعفی برای ساخت سلاح‎ها و تقویت نظامی خود خواهیم کرد
دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در سخنرانی‌اش که در آن راهبرد تازه امریکا علیه ایران را ارایه کرد، گفته است که همه تلاشش را به خرج خواهد داد تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای جلوگیری کند.
آقای ترامپ با متهم کردن حکومت ایران به حمایت از تروریزم، تلاش برای دست یافتن به سلاح هسته‎ای و توسعه صنعت موشکی، افزود که این اقدامات ایران برای امریکا و متحدانش قابل قبول نیست.
به نقل از رسانه‎های بین‎المللی، رییس‎جمهور ایالات متحده در مورد توافق موسوم به برجام گفته است که این توافق بدترین توافقی بوده که تاکنون از سوی امریکا امضا شده است و واشنگتن تمام تلاشش را خواهد کرد تا از اجرایی شدن تمام مواد آن از سوی ایران اطمینان حاصل کند.
در بخشی از راهبرد تازه امریکا علیه ایران آمده است:« بدتر از همه، این توافق به ایران اجازه می‎دهد بخش‎هایی از برنامه هسته‎ای اش را ادامه دهد. و مهم‌تر این‌که، چند سال دیگر، در حالی‌که محدودیت‌های کلیدی برداشته می‌شوند، ایران می‎تواند به سرعت به سوی سلاح هسته‌ای گام بردارد.»
رییس‎جمهور ایالات متحده همچنان هشدار داد که اگر ایران به تعهداتش در قبال توافق برجام درست عمل نکند، امریکا و متحدانش در منطقه تمام تلاش شان را خواهند کرد تا از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‎ای جلوگیری کنند.
در این‎سو اما، تهران در واکنش به سخنان آقای ترامپ یک بار دیگر بر ادامه صنایع دفاعی نظامی تاکید کرده گفته است که پس از این تلاش مضاعفی خواهد کرد.
حسن روحانی رییس‎جمهور ایران دربرابر سخنان ترامپ واکنش نشان داده و گفته است که از این پس به تقویت بیشتر توان نظامی کشورش خواهد پرداخت.
وی افزود:« اگر روزی منافع ما تامین نشود و طرف‌های ما تعهدات خود را زیرپا بگذارند بدانند که ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به آن پاسخ خواهد داد.»
حکومت ایران از سوی امریکا و شماری از متحدانش در غرب و خاورمیانه متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‎ای، حمایت از گروه‎های تروریستی مورد نظر امریکا و ایجاد تنش در منطقه است، چیزی که همیشه از سوی ایران رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا