آخرین اخبارایرانجهانسیاست

تشکیل جلسه شورای امنیت در باره حملات امریکا و انگلیس بر کشورهای خاورمیانه

خبرگزاری دید: شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره حملات اخیر امریکا و انگلیس بر کشورهای خاورمیانه تشکیل جلسه داد. در این نشست معاون دبیرکل سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در پیوند به حملات اخیر امریکا و انگلیس بر کشورهای یمن، سوریه و عراق برگزار شد، گفت که حملات در دریای سرخ سبب نگرانی جهانیان شده است.

او گفت: «ادامه حملات در دریای سرخ تهدیدی برای گسترش درگیری در منطقه است».

نمایندۀ چین هم در این نشست شورای امنیت گفت: جهانیان باید حملات نظامی امریکا در خاورمیانه را محکوم کنند. این اقدامات باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

در ادامه نیز نمایندۀ روسیه گفت: امریکا به‌دنبال گسترش درگیری در خاورمیانه است. حملات امریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

نماینده ایران در سازمان ملل هم تنها راه پایان درگیری‌ها در منطقه را مجبورکردن تل‌‌ابیب به توقف نسل‌کشی در غزه دانسته و توضیح داد: واشنگتن و لندن با مقصر جلوه‌دادن ایران، تلاش مذبوحانه‌ای برای منحرف کردن توجه از علت وضعیت کنونی منطقه دارند.

این در حالی است که اخیراً تنش میان دولت یمن و نیروهای امریکایی و انگلیسی مستقر در منطقه افزایش یافته و منجر به تبادل آتش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا