آخرین اخبارجهانسیاست

تصویب لایحه پرداخت هزینه‌های شخصی در جریان خروج از افغانستان توسط کانگرس

خبرگزاری دید: کانگرس امریکا لایحه بازپرداخت هزینه‌های شخصیی را که از سوی امریکایی‌ها برای خروج از افغانستان پرداخت شده بود، تصویب کرد.

کمیته‌ روابط خارجی کانگرس امریکا لایحه‌ای را برای بازپرداخت هزینه‌های شخصیی که در جریان عملیات تخلیه از افغانستان مصرف شده، تصویب کرده است.

این لایحه توسط وارن دیویدسون ارایه شده است و از وزیر امور خارجه این کشور خواسته که طرحی را برای بازپرداخت وجوه شخصیی که برای تخلیه‌ شهروندان امریکایی و متحدان نظامی‌شان از افغانستان مصرف شده، بپردازد.

مایکل مک‌کال رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا از این لایحه حمایت کرده است.

مک‌کال گفته است: از آن‌جایی که دولت بایدن برای تخلیه‌ اضطراری از افغانستان کاملاً آماده نبود، امریکایی‌ها مجبور شدند برای نجات هم‌وطنان‌شان، دارندگان گرین‌کارت و متحدان افغانستانی که در کنار آنان در میدان جنگ می‌جنگیدند، گام بردارند.

وی افزود که بسیاری از شهروندان امریکایی، از جمله هزاران کهنه‌سرباز مجبور شدند از پول خود برای تأمین مالی عملیات نجات استفاده کنند «و اغلب پس‌انداز زندگی خود را برای انجام کاری که دولت ایالات متحده باید انجام می‌داد، مصرف کرده‌اند».

وارن دیویدسون عضو مجلس نمایندگان امریکا هم گفته است که شهروندان امریکایی پول و جان خود را به خطر انداختند تا هم‌وطنان امریکایی و متحدان‌شان را از افغانستان خارج کنند.

او تأکید کرده که از این افراد باید حمایت شود.

گفتنی است که خروج امریکا و متحدانش از افغانستان پر هرج و‌ مرج بود و اغلب شهروندان این کشورها برای خارج کردن دوستان و همکاران خود هزینه خروج را متقبل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا