آخرین اخباراجتماعافغانستانخبر های مهمزنان

تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه؛ ٦٠ هزار زن بی‌کار می‌شوند

خبرگزاری دید: در ادامه محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در کشور با مسدود شدن سالون‌های زیبایی بیش از ٦٠ هزار زن کار خود را از دست می‌دهند.

منبعی در اتاق تجارت و صنایع به رسانه‌ها گفته است که تصمیم اخیر طا-لبان برای بستن تمام آرایشگاه‌های زنانه باعث بی‌کاری حدود ۶۰ هزار زن در سراسر کشور خواهد شد.

این منبع افزوده است که ۳ هزار و ١٠٠ سالون زیبایی زنان در کابل پایتخت و ۱۲ هزار آرایشگاه زنانه در کل کشور فعالیت دارد که در هر یک به طور متوسط پنج زن مشغول به کار هستند.

منبع بیان داشته که وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» حکومت طا-لبان نیز به طور شفاهی به آن‌ها هشدار داده است که در مورد تعطیلی آرایشگاه‌ها با رسانه‌ها صحبت نکنند.

طا-لبان دستور بستن تمام آرایشگاه‌های زنانه را «تا یک ماه دیگر» صادر کرده‌اند.

حکومت طا-لبان توضیحی نداده است که چه چیزی باعث این ممنوعیت شده است، یا در صورت بسته شدن سالون‌ها، چه جایگزین‌هایی برای زنان در دسترس خواهد بود.

دستور طا-لبان برای تعطیلی آرایشگا‌های زنانه، واکنش‌هایی در پی داشته است.

سازمان ملل متحد خواستار لغو این دستور شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کشور (یوناما) همچنین تاکید کرده که چنین سیاستی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و مغایر ادعاهای طا-لبان درباره حمایت از کار زنان است.

گفتنی است که به‌رغم درخواست‌های کشورهای جهان و منطقه در مورد آزادی‌های زنان، محدودیت‌ها علیه آن‌ها روزانه افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا