آخرین اخبارافغانستانسیاست

تلفات سنگین طالبان در فاریاب؛ ۲۶ کشته به شمول مسئول عشر و زکات


سپاه ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که در نتیجه حملات نیروهای دولتی در ولایت فاریاب، دست کم ۲۷ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۲۳ طالب مسلح زخمی شده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، در نتیجه حمله نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب، به شمول قاری ضیاء‌الدین مسئول جمع‌آوری عشر و زکات طالبان، ۲۶ عضو دیگر این گروه کشته شده‌اند.
در خبرنامه سپاه ۲۰۹ شاهین آمده است که نیروهای امنیتی و طالبان در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق اسلام‌قلعه، گرزاد ۱ و گرزاد ۲ در مربوطات ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب باهم درگیر شدند که در نتیجه ۲۷ طالب کشته و ۲۳ عضو این گروه زخم برداشته‌اند.
در این خبرنامه هم‌چنان از کشته شدن قاری ضیاء‌الدین مسئول جمع‌آوری عشر و زکات گروه طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش خبر داده شده است.
سپاه شاهین تاکید کرده است که نیروهای امنیتی امروز تعرض‌ شان را بر روستاهای ولسوالی خواجه سبزپوش آغاز کرده و فعلاً در منطقه «باغ شراب‌بیگ» شماری از افراد طالبان در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.
این در حالی است که برپایی خیمه‌های تحصن در ولایت فاریاب وارد سومین روز خود شده است. اين خيمه‌هاى تحصن توسط اعضای شبکه نهادهای جامعه مدنی، بيجا شدگان و متضررين جنگ در ولسوالی‌ها و باشندگان شهر ميمنه، به دلیل افزايش ناامنی‌ها، سقوط ولسوالی‌ها، محاصره و افزايش تلفات نيروهای امنيتی، مسدود بودن شاهراه ميمنه – مزار در مقابل ساختمان ولايت، دفتر يوناما، رياست امنيت ملی و چارراهی قوماندانی برپا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا