آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

تمدید قرارداد واردات برق از ازبیکستان

خبرگزاری دید: شرکت برق اعلام کرده که قرارداد واردات برق از ازبیکستان تمدید شده است.

قرارداد تمدید برق وارداتی از ازبیکستان به افغانستان در جریان سفر محمد حنیف حمزه رییس برشنا به ازبیکستان امضا شده است. این ریاست گفته است که رییس برشنا در دیدار با محمدوف جوره‌بیک وزیر برق ازبیکستان درباره افزایش سطح برق، کاهش تعرفه برق، حل مشکلات ویزا برای کارکنان شرکت برق و پروژه برق سرخان پلخمری صحبت کرده است.

این مقام با اشاره با مشکلات فنی در تأسیسات برق ازبیکستان گفته است که شهروندان، تأسیسات صنعتی، تجاری و دولتی افغانستان با کمبود برق مواجه اند. او گفته است که مشکلات فنی باید به موقع حل گردیده و میزان برق افزایش یابد.

این گفته‌ها درحالی مطرح شده است که اخیراً به دلیل آنچه مشکل فنی در تاسیسات برق ازبیکستان گفته می‌شد، میزان برق وارداتی به افغانستان کاهش یافته بود. به نقل از خبرنامه برشنا، وزیر برق ازبیکستان گفته است که کار برای حل چالش فنی جریان دارد و اطمینان داده است با رفع چالش‌های فنی، میزان برق به افغانستان براساس توافق برسد.

به نقل از این خبرنامه، طرف ازبیکستانی در اظهارات خود در مورد افزایش تعرفه اعلام کرده که خود این کشور نیز از کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان برق با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

مقام‌های ازبیکستانی گفته‌اند که برق از گاز و نفت تولید می‌شود و به همین دلیل هزینه برق بسیار بالاست.

برشنا به بهای برق وارداتی از ازبیکستان به افغانستان اشاره نکرده است.

افغانستان به برق وارداتی از کشورهای همسایه خود وابسته است. این کشور از ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران برق وارد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا