آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

توصیه رییس یوناما به کابل و اسلام‌آباد: برای جلوگیری از وخامت روابط اقداماتی انجام دهید!

خبرگزاری دید: رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) از کابل و اسلام‌آباد خواسته که برای جلوگیری از وخامت روابط شان، اقداماتی انجام دهند.

رزا اوتونبایوا طی بیانیه‌ای در جلسه توجیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز چهارشنبه (۲۹ قوس) به وقت افغانستان گفته است که در سفر اخیرش به اسلام‌آباد این موضوع را به طرف پاکستان و در کابل به طا-لبان گوشزد کرده است.

او‌ تصریح کرده است: «سیاست اخراج مهاجران و دلایل آن منجر به بدتر شدن روابط بین دو طرف شده است. ضروری است که هر دو طرف اقداماتی را برای جلوگیری از وخامت بیشتر روابط اتخاذ کنند و روی موضوعات مورد علاقه مشترک کار کنند».

او‌ همچنان نسبت به اوضاع بد انسانی پس از اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان و نیز وضعیت حقوق بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

به گفته وی، افغانستان هرچند اعلامیه‌های جهانی حقوق بشر را امضا کرده، اما این کشور شاهد قتل‌های فراقانونی، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری بوده است.

او به بازداشت فعالان حقوق بشر از جمله زنان معترض اشاره کرده و در مورد خشونت‌ها علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای نیز ابراز نگرانی کرده است.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که روابط طا-لبان و‌ پاکستان بر سر حضور تی‌تی‌پی در افغانستان و اخراج مهاجران افغانستانی از آن کشور به‌ دلایل امنیتی تیره شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا