آخرین اخباراسلایدشوجهان

توفان و رانش زمین در فلیپین، ده‌ها کشته برجای گذاشت

توفانی موسوم به « کا-تاک» و رانش زمین در شهرهای مرکزی این کشور تاکنون ۴۳ نفر را کشته و امید برای نجات ده‌ها تن مفقود این رویداد طبیعی را از بین برده است.
به نقل از ایرنا، سازمان دولتی پایش حوادث طبیعی درفیلیپین با اعلام این‌که توفان «کای- تاک» که از منطقه دریای جنوبی چین به سمت جزایر مرکزی فیلیپین در حرکت بود، سبب ریزش باران‌های شدید، سیل و طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین و همچنان بروز خسارت‌ها و تلفات زیادی دراین مناطق شده است.
براساس گزارش‌های جدید، نیروهای امدادی فیلیپین که برای نجات جان آسیب دیدگان در منطقه توفان‌زده حاضر شده‌اند، گفته‌اند، تاکنون شمار مفقودان ده‌ها نفر برآورد می‌شود که از بومیان منطقه جزیره‌ای «بیلیران» در ۵۰۰ کیلومتری جنوب شرق «مانیل» پایتخت فیلیپین هستند.
گفته می‌شود احتمال دارد مفقودان این حادثه طبیعی زیر خروارها گل و لای ناشی از رانش زمین مدفون شده باشند.
«سوفرونیو داکیلو» یکی از مسئولان سازمان یادشده، گفت: عملیات امداد و نجات با بولدوزر درحال اجراست، اما شانس کمی برای زنده ماندن افراد گمشده وجود دارد.
به گفته وی، حرکت آرام توفان کای- تاک در این منطقه سبب تداوم بارش‌های سنگین و رانش‌های گسترده زمین و برجای گذاردن خسارت‌های قابل توجه شده است.

دولت فیلیپین درروزهای پایانی سال ۲۰۱۷ با اعلام وضعیت اضطراری در منطقه یاد شده، گزارش داد: تاکنون حدود نیمی از ۱۰۰ هزار باشنده این منطقه تخلیه شده و در پناهگاه‌های موقت اسکان یافته‌اند.
فیلیپین سالیانه به طور متوسط شاهد بروز ۲۰ توفان بزرگ دربخش‌های مختلف است و مقابله با پیامدهای آن در دستور کار مسئولان این کشور قرار دارد.
ابرتوفان «‌های یان » در سال ۲۰۱۳ میلادی سبب کشته و مفقود شدن بیش از هشت هزار نفر شده بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا