آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثمنطقه

جبهه آزادی و مقاومت اولین نشست مشترک را برگزار کردند

خبرگزاری دید: جبهه آزادی و جبهه مقاومت ملی، دو جریان نظامی مخالف طا-لبان به مناسبت اولین سالگرد کشته شدن نیروهای جبهه آزادی به‌دست طا-لبان نشست مشترک برگزار کردند. یاسین ضیا و احمد مسعود در این نشست بر اتحاد این دو جبهه و بر تداوم مبارزه علیه طا-لبان تاکید کردند.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در این نشست گفت که کشته شدگان جبهه آزادی و مقاومت ملی متعلق به یک جبهه یا یک خانواده نیستند بلکه مربوط به همه افغانستان است. او از مبارزه جبهه آزادی علیه طا-لبان قدردانی کرد.

آقای مسعود افزود که برخی تلاش می‌کنند در رسانه‌های اجتماعی میان جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی اختلاف ایجاد کنند. او تاکید که اتحاد و همبستگی میان این دو جبهه زیاد است. وی از سرگیری حملات جبهه آزادی علیه طا-لبان را ستود.

یاسین ضیا از جریان‌های مخالف طا-لبان خواست تا به مدت سه‌ماه متحد شده و علیه این گروه حمله کنند.

آقای ضیا بر مبارزه نظامی علیه طالبان تاکید کرد. او ادعای طا-لبان مبنی بر تامین امنیت و سرکوب دا/عش را کذب خواند و گفت که طالبان با همکاری با گروه‌های شبه‌نظامی «بازی بزرگی» را به راه انداخته است.

اکمل امیر، فرمانده مشهور جبهه آزادی پارسال در ۲۲ حمل با شش تن از همکارانش هر یک عبدالبصیر اندرابی، قربان‌علی بامیانی، فهیم سالنگی، برهان‌الدین اندرابی، عبدالصبور فاریابی و حسین سمنگانی در دره کوکلامی سالنگ در نبرد با طا-لبان کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا