آخرین اخباراجتماعافغانستان

جنشن فارغ‌التحصیلی در سایه محدودیت‌ها

خبرگزاری دید: یک دانشگاه خصوصی بیستمین دور فراغت دانشجویان در مقطع لیسانس و دهمین دور فراغت از مقطع ماستری را در حالی برگزار کرد که محدودیت‌ها بر آموزش زنان و دختران در کشور بیشتر شده است.

مسئولان یک دانشگاه خصوصی در کابل جشن فراغت ۲۰۰ تن از دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس را در کابل برگزار کرده و می‌گویند که نیروهای متخصص لازمه یک کشور برای پیشرفت آن است.

محمد یحیی وقار رییس دانشگاه ابن‌سینا گفت که دانشجویان پس از فراغت در میدان‌های وسیع و در عین حال مسئولیت مهمی را در جامعه دارد که عبارت از قرار گرفتن در خدمت مردم و جامعه می‌باشد. 

آقای وقار افزود که فارغان پس از دریافت دیپلوم و قرار گرفتن در سمت‌های کاری، باید برای آبادانی و ترقی کشور تلاش نمایند. 

او تاکید کرد که تحصیل علم، قید زمانی و مکانی ندارد و گفت که باید جوانان کشور در عرصه علم و دانش تلاش نمایند. 

آقای وقار افزود که هدف از فراگیری علم و دانش ایجاد توانایی، تغییر نگرش و توسعه جامعه است. اگر آموزش علوم نتواند توانایی ایجاد کند، تغییری در نگرش افراد ایجاد کند و یا نتواند باعث شود که افراد در توسعه جامعه نقش بازی کنتد، از لحاظ اهداف شکست خورده است.

از سوی دیگر، شاکرالله وحدت رییس دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی در این مراسم فراغت گفت که اسلام با هیچ دوره تخصصی و علوم انسانی منافات نداشته بلکه؛ به آن احترام قایل است. 

آقای وحدت افزود که امارت اسلامی در حال تقویت علوم عصری است و برای تقویت آن معاشات و هزینه‌های هنگفتی را متقبل شده اما؛ بالای مدارس دینی چنین عمل نکرده است. 

آقای وحدت افزود که علوم دینی و علوم جدید امروزی در واقع نیاز اولیه یک جامعه انسانی است و مردم در کنار علوم دینی باید علوم روز را یاد بگیرد.

از سویی هم عبدالحمید محمودی رییس روابط دانشگاه ابن‌سینا می‌گوید که در این دوره ۲۰۰ تن از دانشجویان از مقاطع مختلف ماستری و لیسانس از دانشگاه فارغ شده است. 

آقای محمودی افزود که دانشجویان با نبود انگیزه و مشکلات اقتصادی کمتر به دانشگاه و ادامه تحصیل توجه می‌کنند. او از امارت اسلامی خواست که در زمینه علم و تحصل دانشجویان توجه جدی نماید. 

در همین حال، دانشگاه ابن سینا یک نمایشگاه کتاب را نیز برگزار کرد و هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ ‌کتابخوانی در بین جوانان خواند.

محمد آصف شفایی مسئول برگزاری این نمایشگاه کتاب به خبرگزاری دید گفت تمام کتاب‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده از کتاب‌هایی است که در دانشگاه ابن سینا نوشته و چاپ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا