آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیام عیدی ملا هبت‌الله آخوندزاده:

حقوق زنان منحیث انسان آزاد اعاده شده است/ مظالم بر مردم بی‌‌دفاع فلسطین محکوم است

خبرگزاری دید: مولوی هبت‌الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی در پیام تبریکی عید قربان در زمینه‌ تحولات حدود ٢ سال گذشته و کارکرد حکومت پرداخته است.

رهبر امارت اسلامی در پیام خود در خصوص حقوق زنان، وحدت ملی و رشد اقتصادی صحبت کرده و همچنین مظالم اسراییل بر مردم فلسطین را محکوم و مردم سودان را به اخوت و حل اختلافات دعوت کرد.

در زمینه حقوق زنان، در این پیام گفته است: تاثیرات منفی بی‌حجابی و گمراهی مربوط زنان در بیست سال اشغال در حالت ختم شدن است. با صدور فرمان شش ماده‌ای در خصوص حقوق زنان حیثیت آنان منحیث انسان آزاد و باعزت اعاده شده و در زمینه‌های نکاح، میراث و سایر حقوق آنان تمام ادارات در راستای کمک به زنان مکلف شده‌اند.

هبت‌الله آخوندزاده بیان داشت که با حاکمیت امارت اسلامی، نظام اسلامی اعاده شده است و اخوت اسلامی و وحدت ملی تحکیم یافته است.

آخوندزاده با اشاره به اقتصاد کشور گفت: در بخش اقتصادی گفته می‌توانیم که تمام پیش‌بینی‌های که گویا در اینجا سقوط اقتصادی و بحران سرتاسری به میان می‌آید، به فضل الله تعالی غلط ثابت شد.

وی افزود: کشور از نگاه اقتصادی خودکفا شده است و ترتیبات مهم در بخش‌های بازسازی، زراعت، آبیاری، سرک سازی، استخراج معادن و سایر عرصه‌ها آغاز و روی دست گرفته شده است.

در بیانیه وی آمده است که کشت مواد مخدر به صفر تقرب کرده است.

رهبر امارت اسلامی همچنین گفت: امارت اسلامی از تمام جهان به ویژه با کشورهای اسلامی روابط حسنه و سازنده سیاسی و اقتصادی می‌خواهد.

وی از کشورهای جهان خواست در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند و برای امارت اسلامی هدایت ندهند.

آخوندزاده مظالم اسرائیل بالای زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع فلسطین را به الفاظ شدید محکوم کرد.

در بخش اخیر این پیام آمده است: از مردم و حکومت اسلامی کشور سودان خواست ما این است که از اختلافات و جنگ‌های ذات البینی اجتناب ورزند و برای اتحاد، امنیت و برادری مشترکاً کار نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا