آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

حمله بر همایش سالیاد شهید مزاری؛ ۱۸ زخمی به شفاخانه انتقال یافته است

گزارش‌ها از غرب کابل حاکی است که در اثر گلوله باری مهاجمان مسلح بر سالیاد شهید مزاری در ساحه دشت برچی شهر کابل، وزارت داخله از انتقال ۱۸ غیرنظامی زخمی در این حمله به شفاخانه‌ها خبر داده است.

گزارش‌ها از غرب کابل حاکی است که در اثر گلوله باری مهاجمان مسلح بر سالیاد شهید مزاری در ساحه دشت برچی شهر کابل، وزارت داخله از انتقال ۱۸ غیرنظامی زخمی در این حمله به شفاخانه‌ها خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله در مورد جزئیات این حمله گفته است که این تیراندازی از یک ساختمان نیم کاره به محل انجام شده و ساحه مسدود است.


به گفته وی، بر اساس معلومات ابتدایی تا فعلاً ۱۸ زخمی از افراد غیرنظامی توسط پولیس به شفاخانه‌ها منتقل گردیده‌ است.
رحیمی خاطرنشان کرد که هنوز از هویت مهاجمان اطلاعی در دست نیست.
در این مراسم چهره‌های مطرح

سیاسی مانند داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، محمد محقق معاون او و شماری از سران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی شرکت کرده بودند. اما به گفته سخنگوی وزارت داخله، تمام اراکین بلندرتبه به صورت مصئون از ساحه منتقل گردیده‌اند.
این تیراندازی‌ها در حالی صورت گرفت که محمد کریم خلیلی در حال سخنرانی بود و تیراندازی باعث مختل شدن سخنرانی او شد.
این برای سومین بار است که در طول سال‌های اخیر، مراسم گرامی‌داشت از شهادت عبدالعلی مزاری در غرب کابل، مورد حمله مسلحانه و انتحاری قرار می‌گیرد.
این در حالی است که صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری نیز در واکنش به این حمله در توییتی نوشته است: «حمله وحشیانه بالای مراسم یادبود از سالیاد شهید مزاری جنایت علیه بشریت است. حکومت افغانستان این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند. نیروهای شجاع امنیتی برای دفع این حمله و حفاظت مردم از هر اقدام ممکن کار خواهند گرفت».
با این حال، گروه طالبان با نشر پیامی هر گونه دست داشتن در این حمله را رد کرده و گفته که این حمله ربطی به طالبان ندارد.
گفتنی است که در این مراسم، داکتر عبدالله عبدالله، محمد محقق، محمد کریم خلیلی و برخی سیاست مداران دیگر نیز حضور داشتند که از ساحه مصئون خارج شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا