آخرین اخبارافغانستان

حکمتیار: اجازه نمی‌دهیم از برگزاری انتخابات جلوگیری شود


گلبدین حکمتیار، در همایشی که امروز چهارشنبه ۱۷ عقرب از سوی حزب اسلامی در کابل برگزار شده است هشدار داد که اجازه نمی‌دهد با هیچ‌بهانه، از برگزاری انتخابات در وقت تعیین شده آن جلوگیری شود.
آقای حکمتیار همچنان افزود که بعضی حلقات تلاش می‎کنند؛ از برگزاری انتخابات در زمان معین آن جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حکمتیار که در همایش اعضای حزب اسلامی در کابل سخن می‎زد بر برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان معین آن تاکید کرده، گفت: « به هیچ بهانه نباید از برگزاری انتخابات سال آینده در زمان معین آن جلوگیری صورت بگیرد.»
وی، افزود که شماری از گروه‎ها تلاش می‎کنند انتخابات پارلمانی سال آینده برگزار نشود، ولی حزب اسلامی بر برگزاری آن در وقت معین تاکید می‎کند.
آقای حکمتیار با اشاره به نشست بن، اضافه کرد که برخی از جناح‎های سیاسی می‎کوشند تا با جلوگیری از برگزاری انتخابات، نشستی همانند نشست بن تشکیل بدهند و قدرت را میان چند گروه تقسیم کنند.
او با کنایه حکومت و نظام کنونی را دست نشانده غرب خواند و گفت که در نشست بن، قدرت میان چند کشور از جمله امریکا، روسیه و ایران تقسیم شد که در این تقسیمات، بخش کوچکی برای پاکستان نیز داده شد.
گفتنی است که حزب اسلامی پیش از این نیز از ساختار کنونی قدرت ناراض بوده و گفته است که شماری از اقوام، بیشتر از نفوس خود در نظام سهم دارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا