آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خبرنگاران خواستار بررسی مدارک کسانی شدند که به نام خبرنگار از کابل منتقل شده‌اند

خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در افغانستان خواستار بررسی اسناد کسانی شده‌اند که به خبرنگار در عملیات تخلیه از افغانستان به بیرون رفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، شماری از خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی امروز دوشنبه( ۵ میزان) در یک نشست خبری گفتند که شماری از چاپ‌خانه‌ها، رسانه‌ها و نهادهای فعال در عرصه‌ مصئونیت خبرنگاران اسناد جعلی را در بدل پول درست و اقارب و دوستان‌شان را به نام خبرنگار و فعال جامعه مدنی از افغانستان خارج کرده‌اند.
گزارش شده که در پرواز چارترشده یک شرکت هوایی خصوصی افغانستان به جای خبرنگاران، اقارب رییس این شرکت منتقل شده‌اند.
نصیر اخترزی مسئول گروه جامعه مدنی و خبرنگاران گفت کشورهایی که افرادی را به نام خبرنگار تخلیه کرده‌اند باید اسنادهای‌شان را بررسی و با رسانه‌های مربوطه‌ شان تماس بگیرند.
به گفته او، از نام خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی سوءاستفاده شده است.
به تازگی یک رسانه‌ خارجی گزارش داده که در یک پرواز شرکت هوایی کام‌ایر، ۱۵۵ نفر از اقارب رییس این شرکت به جای خبرنگاران به امارات متحده عربی انتقال داده شده‌اند‌.
بلومبورگ نوشته زمانی که وزارت خارجه امریکا متوجه این موضوع می‌شود، استفاده از خطوط هوایی کام‌ایر برای انتقال افراد در معرض خطر را متوقف می‌کند.
کام‌ایر اما با رد این ادعا گفته که این شرکت در جریان پروازهای تخلیه، دخالتی در انتخاب افراد برای خروج نداشت و تنها انتقال آنان را به عهده داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا