آخرین اخبارجهانسیاست

خروج خونین از افغانستان؛ خانواده‌های نظامیان امریکایی خواستار استعفای دولت بایدن شدند

خبرگزاری دید: خانواده‌های ستاره طلایی ]نظامیان جان باخته امریکایی هنگام خروج[ بار دیگر از دولت بایدن خواسته تا در مورد خروج مرگبار از افغانستان توضیحات دهد.

به نقل از فاکس نیوز، خانواده‌های ستاره طلایی بار دیگر در یک گردهمایی از دولت بایدن در مورد خروج ناموفق از افغانستان که طی آن ۱۳ نظامی این کشور جان خود را از دست داد، توضیحات خواستند.

خانواده‌های برخی از نظامیانی که در جریان تخلیه جان باختند، با حضور در یک گردهمایی در کالیفرنیا، سخنان تندی علیه دولت بایدن در مورد مدیریت روند خروج از افغانستان بیان کردند.

کورال بریزنو، مادر سی‌پی‌ال هامبرتو سنچز گفته است: من پاسخ می‌خواهم. من حقیقت را می‌خواهم. اگر ما کاری با این اداره انجام ندهیم چند والدین دیگر باید این کابوس را ببیند و تجربه کند؟ ما باید به ته این موضوع برویم و ریشه این ناکامی را دریابیم.

دارین هوور، پدر نظامی جان باخته دیگر گفته است: کاری را انجام دهید که پسر ما انجام داد: یک مرد بزرگ باشید. اشتباهات خود را بپذیرید… از آن‌ها درس بگیرید تا دیگر این اتفاق نیفتد.

وی خطاب به دولت بایدن افزوده است: همه شما باید فوراً استعفا دهید.

گفتنی است که در اگست ۲۰۲۱، طا-لبان با موفقیت بر افغانستان تحت نظام جمهوری مورد حمایت غرب مسلط شدند. پیروزی آن‌ها پایانی ناپسند برای حضور ۲۰ ساله امریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ بود.

گفتنی است که در حمله تروریستی که در روزهای اخیر خروج در میدان‌هوایی کابل اتفاق افتاد، دست‌کم ۲۰۰ فرد ملکی افغانستان و ۱۳ نظامی امریکا جان باخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا