آخرین اخبارجهانسیاست

خلیلزاد به رهبران پاکستان: از خرد کار بگیرید مسیر فعلی به پرتگاه منتهی می‌شود

خبرگزاری دید: زلمی خلیلزاد در واکنش به وضعیت پاکستان گفته که ترس فزاینده‌ای وجود دارد که عمران خان ممکن در بازداشت کشته یا ترور شود.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه پیشین امریکا در امور روند صلح افغانستان به تازگی در چند رشته توییت گفت که عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان این نگرانی را به قاضی مسئول در دادگاه ابراز کرده است.

خلیلزاد: وضعیت در پاکستان به شدت رو به وخامت است و نه تنها زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه وحدت و انسجام نهادهای دولتی از جمله نیروهای مسلح را نیز تضعیف می‌کند.

به گفته وی، یکی از نشانه‌های این امر مشارکت افسران بازنشسته در حمله به خانه‌های رهبران امنیتی دولت است که گمان می‌رود دستور عملیات بازداشت ناپسند علیه نخست‌وزیر سابق و محبوب‌ترین رهبر این کشور را صادر کرده‌اند.

وی افزود: گزارش‌های موثقی از اختلافات میان افسران ارشد در مورد نحوه رفتار با عمران خان و نقض قانون اساسی و حاکمیت قانون در خدمت جاه‌طلبی‌های چند نفر وجود دارد.

وی گفت که قتل عمران خان اوضاع را در این کشور بسیار بدتر خواهد کرد. علاوه بر این، پاکستان با محکومیت، انزوا و حتی تحریم‌های بین‌المللی مواجه خواهد شد.

خلیلزاد توصیه کرده که عمران خان باید از بازداشت آزاد و اقدامات مناسب برای تضمین امنیت وی اتخاذ شود.

وی بیان داشت: من امیدوارم که رهبران تشکیلات پاکستان شجاعت و خرد یابند و تشخیص دهند که مسیر فعلی مستقیماً به پرتگاه منتهی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا