آخرین اخبارمطالب معلوماتی

خورشید از دیگر سیارات چه شکلی دیده می شود؟

برای آن که بدانیم خورشید از روی سیاره زمین چگونه به نظر می‌رسد تنها کافی است تا نگاهی به آسمان کرده و دیسک درخشانی را که در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ما قرار گرفته است مشاهده کنیم. اما تاکنون به این فکر کرده‌اید که خورشید از سیاره‌های دیگر چگونه به نظر می‌رسد؟

خبرگزاری دید: خورشید سنگین ترین جرم و مرکز منظومه شمسی است که قطر آن به ۱.۴ میلیون کیلومتر می‌رسد. زمین در ۳۶۵ روز یکبار به دور خورشید می‌گردد، به این گردش کامل یک سال می‌گویند؛ تصور منظومه شمسی بدون خورشید امکانپذیر نیست. این گزارش نشان می‌دهد که خورشید از روی دیگر سیارات چگونه به نظر می‌رسد.

برای آن که بدانیم خورشید از روی سیاره زمین چگونه به نظر می‌رسد تنها کافی است تا نگاهی به آسمان کرده و دیسک درخشانی را که در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ما قرار گرفته است مشاهده کنیم. اما تاکنون به این فکر کرده‌اید که خورشید از سیاره‌های دیگر چگونه به نظر می‌رسد؟ با توجه به فواصل فوق طولانی و متفاوت تصور این شرایط چندان آسان نیست. اما رندرهای دیجیتالی که توسط ران میلر، تصویرگر ساکن ویرجینیا که سال‌ها مشغول به تصویر کشیدن فضا بوده است، شکل گرفته به ما در پاسخ به این پرسش کمک می‌کند.

برای آن که تصاویر رندر شده هرچه بیشتر واقعی به نظر برسد میلر باید بزرگی خورشید را در هر تصویر مشخص می‌کرد که البته وظیفه چندان دشواری نبوده است. به گفته وی، تنها نکته مهم که باید از آن آگاه باشید میزان فاصله سیاره‌ها از خورشید است. به عنوان مثال اگر فاصله شما با خورشید ۲۰ برابر دورتر از فاصله آن با سیاره زمین است، پس خورشید ۲۰ برابر کوچکتر خواهد بود.

عطارد ۵۸ ميليون كیلومتر با خورشید فاصله دارد و خورشید از روی سیاره عطارد به این شکل دیده می شود.
ناهید (زهره)  ۱۰۸ ميليون کیلومتر از خورشید دورتر است و سطح آن با گدازه پوشانده شده است.
زمین ۱۵۰ میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد. این عکس کسوف خورشید را نشان می دهد.
بهرام یا مریخ در فاصله ۲۲۸ میلیون کیلومتری از خورشید قرار دارد. در این تصویر خورشید را از سطح بهرام می بینیم
. وروپا (اروپا) یکی از قمرهای مشتری است که در فاصله ۷۷۹ کیلومتری از خورشید قرار دارد خورشید در این تصویر در پس زمینه مشتری قرار دارد.
کیوان (زحل) با حلقه های بزرگ آن در فاصله ۱.۴۳ میلیارد کیلومتری خورشید قرار دارد. خورشید از افق کیوان این گونه به نظر می رسد.
(اورانوس) ۲.۸۸ میلیارد کیلومتر از خورشید دور است. خورشید از یکی از اقمار اورانوس این گونه به نظر می‌رسد.
(تیتان) از اقمار سیاره نپتون در فاصله ۴.۵ میلیارد کیلومتری از خورشید قرار دارد. خورشید از این سیاره این گونه به نظر می‌رسد.
 
در نهایت از سطح (پولوتو) که فاصله آن با خورشید ۵.۹۱ میلیارد کیلومتر است، ستاره ما این گونه به نظر می‌رسد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا