آخرین اخباراسلایدشوجهان

دبیرکل سازمان ملل از ترامپ خواست از برجام خارج نشود

رسانه‏‌ها گزارش کرده‏اند که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از رییس جمهور امریکا درخواست کرده است از برجام خارج نشود.
آقای گوترش در مصاحبه با بی‌بی‌سی، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران را یک دستاورد دیپلماتیک مهم توصیف کرده و گفته است که ما نباید این توافق را لغو کنیم مگر اینکه پیش از آن جایگزین خوبی برای آن در اختیار داشته باشیم.
این نخستین باری نیست که دبیرکل سازمان ملل از «برجام» حمایت می‌کند. در ماه جنوری، سخنگوی دبیرکل به نقل از او گفت که «برجام بهترین راه برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه‌های اتومی ایران و برخورداری مردم ایران از منافع اقتصادی ناشی از لغو تحریم‌هاست.»
با این همه، اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی منتشر می‌شود که انتظار می رود دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در کمتر از ده روز دیگر تصمیم بگیرد که آیا توافق ایالات متحده با لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی را تمدید می‌کند یا نه.
در زمان دستیابی به برجام در سال ۲۰۱۵، کنگره امریکا رییس جمهوری را ملزم کرد که در فواصل ۹۰ روزه گزارشی از نحوه اجرای این توافق توسط جمهوری اسلامی ایران به کنگره ارایه دهد و بر این اساس، در مورد تمدید یا لغو توافق تصمیم بگیرد.
ترامپ تهدید کرده است که اگر موارد مورد ملاحظه او در توافق مد نظر گرفته نشود، از آن خارج خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا