آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنان

درخوست؛ تماس زنان با رسانه‌ها ممنوع شد

خبرگزاری دید: فرماندهی امنیه حکومت سرپرست در ولایت خوست به صورت کتبی به مسئولان رسانه هشدار داده که هر نوع تماس بانوان با رادیوها و تلویزیون‌ها در این ولاست ممنوع است.

فرماندهی امنیه ولایت خوست امروز(۶ حوت) در نامه‌ای به مسئولان رسانه‌ها هشدار داده در صورتی که زمینه تماس تیلفونی دختران با رسانه‌ها را فراهم کنند، احضار و مورد پیگیرد قرار خواهند گرفت.

این نامه با امضای -عبدالرشید عمری- فرمانده امنیه طا-لبان در ولایت خوست صادر شده است. در این نامه آمده است: بعضی از رادیوهای خصوصی خوست به فساد اخلاقی دامن می‌زنند که مثال خوب آن نشر درس‌های مکاتب و یا برنامه‌های اجتماعی است که در آن دختران زیادی سهم می‌گیرند.

فرماندهی امنیه خوست گفته است: با سوء‌استفاده از همین برنامه‌های درسی و اجتماعی، دختران در وقت رسمی و غیر رسمی با گردانندگان برنامه‌ها تماس‌های غیرمشروع تیلفونی برقرار می‌کنند که این نوع تماس‌های تیلفونی از یک سو جامعه را به سوی فساد اخلاقی سوق می‌دهد و از طرف دیگر خلاف موازین اسلامی می‌باشد.

 در نامه با بیان این‌که رادیوها و تلویزیون‌های محلی برای نشر برنامه‌های درسی مکاتب از ریاست معارف جواز ندارند، از ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت خواسته شده است تا این نامه را به رسانه‌ها ابلاغ کند.

در اخیر نامه هشدار داده شده در صورتی که رسانه‌های محلی به فراهم کردن زمینه تماس تیلفونی دختران با برنامه‌های این رسانه‌ها ادامه دهند، مسئولان آن‌ها احضار و تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که مطابق با قانون رسانه‌های همگانی که حکومت سرپرست نیز آن را قابل اجرا دانسته است، خبرنگاران در انجام کارهای حرفه‌ای خود آزاد هستند و مسئولان نباید در کار آن‌ها محدودیت خلق کرده و یا آنان را تهدید کنند، بلکه باید از آن‌ها حمایت کنند.

بر مبنای این قانون، شکایت از خبرنگاران و رسانه‌ها باید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای پیگیری شود، اما شواهد نشان می‌دهد که این کمیسیون در عمل به حاشیه رفته است و مقام‌های غیر مسئول به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم رسانه‌ها را تهدید و یا در کارهای آن‌ها مداخله می‌کنند.

برخی نهادهای مدافع رسانه‌ها نسبت به این اقدام تازه ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا