آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

درگذشت محمد یوسف غضنفر؛ واکنش‌ها و پیام‌های سیاسیون

درگذشت محمد یوسف غضنفر نماینده فوق‌العاده‌ رییس جمهور در امور توسعه تجارتی و اقتصادی و کاهش فقر در اثر بیماری کرونا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

درگذشت محمد یوسف غضنفر نماینده فوق‌العاده‌ رییس جمهور در امور توسعه تجارتی و اقتصادی و کاهش فقر در اثر بیماری کرونا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، شب گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که محمد یوسف غضنفر نماینده فوق‌العاده رییس جمهور غنی در امور توسعه تجارتی و اقتصادی و کاهش فقر در اثر بیماری کرونا درگذشت و واکنش‌های زیادی را در میان سیاسیون کشور در پی داشت.
محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور آقای غضنفر را نیکوکار، حلیم و ملی‌گرا خوانده و در گذشت وی را یک ضایعه بزرگ در کشور عنوان کرد.
در پیام رییس جمهور غنی که از سوی ارگ نشر شده، آمده است که با اندوه فراوان اطلاع یافتم که محمد یوسف غضنفر نماینده فوق‌العاده‌ام در امور توسعه اقتصادی و تجارتی و کاهش فقر در اثر بیماری کرونا، داعی اجل را لبیک گفت و به دارالبقا شتافت.
رییس جمهور غنی همچنان گفته است که روان‌شاد محمد یوسف غضنفر شخصیت حلیم، خیّر، مردم دار و ملی گرا بود که به افغانستان یکپارچه و متحد باور داشت و همیشه برای خیر و فلاح مردم خویش، تلاش می کرد. وفات او یک ضایعه بزرگ برای نظام و کشور می باشد.
امرالله صالح معاون اول رییس جمهور نیز در پیامی، درگذشت آقای غضنفر را تسلیت گفته و افزوده است که سفر دوست و همکار عزیز خویش محمد یوسف غضنفر را به دنیای ابدی برای خانواده محترم شان – دولت و هموطنان ما تسلیت می‌گویم. ایشان یک رکن اساسی در بلندترین هسته تصمیم گیری دولت بودند.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز با نشر پیامی در مورد درگذشت آقای غضنفر واکنش نشان داده و گفت: با تاسف و تاثر عمیق یکی از چهره‌های صادق، متعهد و خدمتگذار مردم ما و بازوی توانمند دولت افغانستان الحاج محمد یوسف غضنفر، نماینده فوق‌العاده رییس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر امروز همکاران خود را در یک مسیر طولانی و دشوار تنها گذاشت و به دیدار حق شتافت.
در پیام معاون دوم ریاست جمهوری آمده است که آقای غضنفر یکی از چهره‌های شناخته شده و ملی افغانستان بود که تنها به توسعه کشور و رفاه و آرامش مردم فکر می‌کرد و تمام عمر خود را در این راه صرف کرد و مصدر خدمات بزرگ برای افغانستان گردید.
عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز با نشر پیامی در مورد درگذشت محمد یوسف غضنفر گفته است که «با اندوه فراوان مطلع شدم که محمد یوسف غضنفر، نماینده فوق‌العاده رییس‌ جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر بر اثر بیماری که عاید حالش شده بود، درگذشت».
رییس اجرایی جمعیت اسلامی گفته است که روان‌شاد محمد یوسف غضنفر متعلق به یک خانواده بزرگ، فرهنگی، با دانش و تجارت پیشه بود. او یک دور به عنوان نماینده مردم بلخ در ولسی‌ جرگه ایفای خدمت نمود و در عرصه‌ تجارت ‌‌و رشد اقتصادی نیز نقش ارزشمندی داشت.
عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در رابطه به درگذشت محمد یوسف غضنفر با نشر پیامی گفته است که مرحوم محمد یوسف غضنفر از تاجران ملی، نماینده‌ مجلس از ولایت بلخ و از چهره‌های مشهور کشور بود. او در مراحل مختلف زندگی شخصی و رسمی خود در خدمت وطن و مردم قرار داشت و در راه خدمت‌گزاری به مردم افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.
در پیام آقای عبدالله آمده است که در گذشت او در این مرحله که وظیفه‌ توسعه‌ اقتصادی، تجارتی و رسیدگی به فقر را به عهده داشت ضایعه‌ بزرگی برای کشور و مردم افغانستان به شمار می‌رود.
محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و معاون پیشین ریاست اجرایی کشور با نشر پیامی درگذشت نماینده فوق‌العاده رییس جمهور را تسلیت گفته و افزوده است که «اينجانب این مصیبت را به تمام اعضاى خانواده غضنفر خصوصاً فرزندان وبرادران و خواهران گرامى شان تسلیت گفته، برای مرحوم مغفور بهشت برین و غفران و رحمت الهی و براى باز ماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت می نمایم.
محمد یوسف غضنفر تاجر-سیاستمدار کشور و نماینده فوق‌العاده رییس جمهور اغنی در امور توسعه، اقتصادی و کاهش فقر روز گذشته در اثر کرونا در گذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا