آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

در حکومت وحدت ملی، آمار خشونت علیه خبرنگاران بلند رفته است


خبرنگاران ولایت بلخ صبح امروز در یک گردهمایی، از خشونت علیه خبرنگاران شکایت کرده گفتند که ما در هر صورت به کارمان ادامه خواهیم داد، اما دولت باید توجه جدی در مجازات افرادی که علیه خبرنگاران خشونت روا می‏دارند، داشته باشد.
آنان با شعارهایی که به چهار زبان نوشته شده بود گردهم آمدند، تا صدای‌شان را به گوش مسئولان برسانند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گردهمایی که خبرنگاران و مسئولان نهادهای حامی رسانه‎های آزاد اشتراک کرده بودند از بلند رفتن آمار خشونت‎ها علیه خبرنگاران ابراز نگرانی شده و از دولت خواسته شد که افراد خشونت کننده در برابر خبرنگاران را مجازات کند.
حبیب نجفی‎زاده عضو انجمن خبرنگاران شمال به دید می‎گوید که نسبت به زمان حکومت کرزی، آمار خشونت‎ها علیه خبرنگاران در حکومت وحدت ملی افزایش زیادی را نشان می‎دهد.
به گفته نجفی‎زاده، در طول زمام‎داری کرزی آمار پرونده‎های خشونت علیه خبرنگاران به ۶۰۰ می‎رسید، ولی در کمتر از ۳ سال عمر حکومت وحدت ملی این آمار ۶۰۰ رسیده است که اگر همین گونه ادامه پیدا کند، در یک دوره کاری اقای غنی به هزاران پرونده خواهد رسید.
خبرنگاران بلخ در حالی از بلند رفتن آمار خشونت‎ها علیه خبرنگاران شکایت دارد که چند روز پیش، افراد مسلح منسوب به لالی حمیدزی عضو پارلمان، آقای نوروز رجا خبرنگار تحقیقی را به گونه خودسر بازداشت و لت‎وکوب کردند.
گفتنی است که تاکنون هیچ پرونده خشونت علیه خبرنگاران، از سوی نهادهای عدلی و قضایی به صورت جدی پیگیری نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا