آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

دستور دادگاه عالی پاکستان مبنی بر عدم بازداشت پناهجویان ثبت شده در ملل متحد

خبرگزاری دید: دادگاه عالی پاکستان به دولت فدرال این کشور دستور داده است تا شهروندان خارجی را که از سوی کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل تایید شده‌‌اند، زندانی نکند. اخیراً پولیس پاکستان پناهجویان افغانستانی را به طور گسترده بازداش کرده است.

دادگاه عالی پاکستان یک حکم ۲۱ صفحه‌ای را که در آن به جزییات برخورد با اتباع خارجی و پناهجویان با تاکید بر پیروی از کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل صورت گرفته، منتشر کرده است.

این حکم در حالی منتشر می‌شود که به تازگی نخست وزیر موقت پاکستان، در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف این کشور گفته است که «افغان‌های فاقد مدرک باید به صورت فوری به کشورشان برگردانده شوند». او گفته است که «پاکستان جای حضور بیگانگان نیست».

در این اواخر پولیس پاکستان صدها تن از افغانستانی‌های پناهجو را در ایالت سند و پایتخت به اتهام نداشتن مدرک قانونی بازداشت کرده است. برخی وکلای این پناهجویان گفته‌اند که در میان آن‌ها کسانی هم دستگیر شده‌اند که مدرک اقامت در پاکستان را با خود داشتند اما از سوی پولیس توقیف شده است.

در بخشی از این دستورنامه دادگاه آمده است که پناهجویان شناخته شده از سوی کمیساریای عالی در امور پناهندگان نباید بازداشت و زندانی شوند.

این در حالی است که وزارت خارجه افغانستان گفته که موضوع برخورد با پناهجویان افغانستانی و بازداشت‌های اخیر آن‌ها در پاکستان روز گذشته با هیئت پاکستانی که از کابل دیدار می‌کند، نیز بحث شده است.

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در راس هیئتی به کابل سفر کرده، روز گذشته با امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان دیدار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا