آخرین اخبارجهانسیاست

دیدار هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان با وزیر خارجه امارات متحده عربی

خبرگزاری دید: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در ادامه دیدارهایش با وزیر خارجه امارات متحده عربی ملاقات کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز گذشته با فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای ارزیابی مستقل وضعیت افغانستان در رابطه به وضعیت کلی افغانستان تبادل نظر کرد.

در این نشست که در ابوظبی دایر شده است، وضعیت کلی افغانستان و چشم‌انداز همکاری بین امارات متحده عربی و سازمان ملل در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالله بن زاید بر حمایت امارات متحده عربی برای ارزیابی مستقل وضعیت افغانستان و اهداف آن توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

در این دیدار، ابتکارات امارات متحده عربی با هدف حمایت از افغانستان و مردم آن در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های پیشروی مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و حمایت از تلاش‌ها برای رفع نیازهای آن‌ها تأکید شد.

در پایان این دیدار، دیپلمات ارشد امارات متحده عربی برای سینیرلی اوغلو در انجام وظایفش آرزوی موفقیت کرده و بر تعهد قاطع امارات متحده عربی به حمایت از همه تلاش‌های بین‌المللی که به دنبال دستیابی به صلح، ثبات و رفاه برای مردم افغانستان است تاکید کرده است.

گفتنی است که سینیرلی اوغلو جهت تهیه گزارش مستقل در مورد وضعیت افغانستان با مقامات طا-لبان، کشورهای منطقه، سیاسیون و گروه‌های جامعه مدنی ملاقات می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا