آخرین اخبارجهانسیاست

‏دیدبان حقوق بشر: بایدن به دنبال مصادره دارایی‌های مردم افغانستان است

خبرگزاری دید: دیدبان حقوق بشر در واکنش به تصمیم رییس ‌جمهور امریکا برای اختصاص بخشی از ۷ میلیارد دالر دارایی مسدود شده افغانستان برای جبران خسارات ۱۱ سپتمبر گفت که جو بایدن می‌خواهد پول مردم افغانستان را مصادره کند.

دیدبان حقوق بشر
سازمان دیدبان حقوق بشر به تازگی در بیانیه‌ای گفت که جو بایدن رییس جمهور امریکا با اختصاص دادن بخشی از دارایی‌هایی مردم افغانستان به قربانیان حملات ١١ سپتمبر به دنبال مصادره ذخایر مردم افغانستان است.
این سازمان می‌گوید: همه آن پول به لحاظ قانونی متعلق به مردم افغانستان است.
دیدبان حقوق بشر با اشاره به دشواری‌های فراروی بانک مرکزی افغانستان برای مصرف این پول، افزوده که محدودیدهای فعلی بر سکتور بانکی افغانستان مصرف این پول را ناممکن می‌سازد.
این سازمان همچنین گفته که طا-لبان «ظالم»، «وحشی» و «متنفر از زنان» هستند، اما چرا باید مردم افغانستان به خاطر آن‌ها مجازات شوند؟
‏محمد نعیم وردک عضو دفتر سیاسی طا-لبان در قطر می‌گوید که تصمیم جو بایدن برای اختصاص پول افغانستان به نزدیکان قربانیان حملات یازده سپتمبر «دزدی» است.
نعیم وردک در توییتی نوشت، دزدی پول‌ افغانستان توسط امریکا «نشان‌دهنده پایین‌ترین سطح افتادگی انسانی و اخلاقی یک کشور و یک ملت است».
گفتنی است که جو بایدن با امضای فرمان اجرایی حدود ٣.٥ میلیارد از دارایی‌های مسدودشده افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات ١١ سپتمبر اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا