آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

دیدبان حقوق بشر: طا-لبان جدی‌ترین بحران حقوق‌زن را درجهان خلق کرده‌اند

خبرگزاری دید: سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید: «گروه حاکم  در دو سال‌ونیم پسین، حملات بی‌امان و همه‌جانبه‌‌ای را بر حقوق انسانی زنان و دختران به‌راه انداخته و این گروه، «جدی‌ترین بحران حقوق زنان» در جهان را ایجاد کرده‌ است».

به نقل از رادیو فرانسه؛ هیدربار معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر با اشاره به فرمان‌های سرکوب‌کننده علیه زنان، می‌گوید: «رژیم طا-لبان در دو سال‌ونیم پسین، حملات بی‌امان و همه‌جانبه‌‌ای را بر حقوق انسانی زنان و دختران به‌راه انداخته و جدی‌ترین بحران حقوق زنان در جهان را ایجاد کرده‌ است».

هیدربار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر در مطلبی که از آدرس دیدبان حقوق بشر نشر شده است، مسئله نقض حقوق زنان از سوی طا-لبان و واکنش‌های جهانی در این مورد را مورد بررسی قرار داده است.

این مسئول دیدبان حقوق بشر تاکید می‌کند که طا-لبان به‌گونه «سیستماتیک» حقوق زنان و دختران شامل حق آموزش، حق کار با مزد و آزادی گشت‌وگذار آنان را نقض کرده‌ و جهان نیز به این مسئله «بی‌توجه» بوده است.

این گزارش درحالی‌ست که به تازگی برخی از علمای مطرح دینی نیز از روند برخورد حکومت سرپرست با شهروندان خصوصاً زنان و دختران به تندی انتقاد نموده‌اند. گرچه گروه حاکم تمامی عملکرد خود را مطابق با موازین اسلامی و دستورات دینی عنوان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا