آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

دیده‌بان حقوق بشر: محمد بن سلمان تحریم شود

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد وقت آن رسیده که سازمان ملل تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به عنوان مسئول تجاوزها در جنگ یمن وضع کند.
در بیانیه این سازمان آمده است: جای بن سلمان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت است نه اینکه او به عنوان شخصیت سال در مجله تایمز معرفی شود؛ زیرا او اولین مسئول ادامه فاجعه انسانی در یمن است.
به نقل از تسنیم، در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است: با توجه به نقش برجسته‌ محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع کشوری که ایتلاف نظامی را در یمن مدیریت می‌کند، او مسئول نقض حقوق بشری است که ایتلاف به رهبری سعودی آن را مرتکب می‌شود.
این سازمان جهانی تاکید کرده است که نباید ولیعهد عربستان برای انجام این کارها آزاد باشد، بلکه باید تحریم‌هایی علیه او و دیگر فرماندهان بلندپایه این ایتلاف وضع شود.
دیده بان حقوق بشر همچنان درباره دفاع از سیاست‌های عربستان از سوی کشورهای غربی هشدار داده و گفته است که دفاع از سیاست‌های سعودی، به معنی تدوام جنگ و تباهی بیشتر یمن است.
ایتلاف به رهبری سعودی، از دوسال به این سو حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع حوثی‌ها که گفته می‌شود از سوی تهران حمایت می‌شوند انجام می‌دهد.
در این درگیری دوساله هر دو طرف، جانب مقابل را به نقض حقوق بشر و کشتار افراد ملکی متهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا