آخرین اخبارافغانستان

رحیمی: در مبارزه با فساد اداری نباید برخورد گزینشی صورت گیرد

سخنگوی ریاست اجراییه حکومت در یک نشست خبری گفت که متاسفانه فساد اداری یک مشکل جدی در ادارات کشور است و باید با آن به صورت جدی رسیدگی شود و نباید در امر مبارزه با فساد اداری برخورد گزینشی صورت گیرد.

به گزارش  خبرگزاری دید، دکتور مجیب‌الرحمن رحیمی، امروز در جمع‌ خبرنگاران تصریح کرد که گاهاً تقرری‌ها و استخدام کارمندان دولتی براساس سلیقه‌های شخصی و قومی یا فیصدی صورت گرفته؛ ولی حکومت وحدت ملی در بحث اصلاحات و مبارزه با فساد تلاش می‌کند تا این مشکل را حل کند.

آقای رحیمی در بخش دیگر از سخنانش برعلاوه تاکید بر حراست از آزادی بیان، خاطرنشان ساخت: حکومت با تجلیل نمودن از روز جهانی آزادی رسانه‌ها بار دیگر بر حفظ آزادی بیان به عنوان خط سرخ تاکید کرد.

او با تقبیح نمودن ترورهای اخیرِ شماری از علما و روشنفکران افزود که طالبان و دیگر جریان‌های دهشت‌افکن تحمل جامعه‌ی چند صدایی را ندارند به این دلیل می‌کوشند که صدای منتقدان‌اش را خاموش کنند.

همچنان سخنگوی ریاست اجراییه کشور به سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اشاره نموده و بیان کرد: رهبری حکومت وحدت ملی و آقای ظریف درباره مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و حل مشکلات مهاجران افغان در ایران به توافق لازم رسیده‌اند.

او درباره تحولات اخیر امنیتی نیز پرداخته و گفت که نیروهای امنیتی بیشتر در ولایت‌های کندز، بغلان و بدخشان برای دفع تحرکات تروریستان اعزام شده تا پلان آنان را خنثی سازند.

به گفته او، هم‌چنان برای ارزیابی اوضاع امنیتیِ این ولایات و تقویت نیروهای امنیتی معاون وزارت دفاع، رییس ستاد ارتش و معاون ستاد ارتش نیز به ولایت‌های شمالی سفر کرده‌اند.

آقای رحیمی با ابراز قدردانی از دستاوردهای اخیر نیروهای امنیتی به ویژه کشته شدن مولوی عبدالحسیب رهبر گروه داعش گفت که نقش نیروهای کماندو و هوایی در میدان‌های جنگ و سرکوب دشمن افزایش قابل ملاحظه یافته است.

هم‌چنین، او از اعلان استراتژی جدید دولت امریکا در روزهای آینده خبر داده و اظهار داشت: در این استراتژی دیدگاه رهبری حکومت وحدت ملی و فرمانده‌هان پیشین و کنونی ناتو در افغانستان برجسته خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا