آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاستمنطقه

رسانه‌های پاکستان: ۶ حزب مخالف شهباز شریف ائتلاف و آغاز به کار کرد

خبرگزاری دید: عمر ایوب خان، دبیرکل تحریک حزب انصاف پاکستان از آغاز کار ائتلافی متشکل از شش حزب مخالف شهباز شریف نخست وزیر آن کشور خبر داد. براساس گزارش رسانه‌های پاکستان محمود خان اچکزی، در راس این ائتلاف قرار دارد. در ائتلاف تازه‌ تشکیل شده تحفظ آیین پاکستان، احزاب مخالف حکومت به شمول حزب عمران‌خان گرد هم آمده‌اند تا حکومت چندحزبی به رهبری مسلم‌لیگ را به چالش بکشند.

عمر ایوب‌ خان، پس از جلسه‌ای که تا بامداد شنبه، ۲۵ حمل، ادامه یافت گفته است: “ائتلاف تحفظ آیین پاکستان” علیه تقلب گسترده در انتخابات هشتم فبروری با هدف حفاظت از قانون اساسی و توسل به حاکمیت قانون راه‌اندازی شده است.

محمودخان اچکزی، رهبر ائتلاف تحفظ آیین پاکستان می‌گوید: «هیچ یک از ما مخالف ارتش نیستیم. ما به نقش سیاسی ارتش اعتراض داریم.»

آقای اچکزی گفت قانون اساسی یک قرارداد اجتماعی است و ما از روز شنبه، ۲۷ حمل، جلسات عمومی را برای حفاظت از آن آغاز خواهیم کرد. او همچنین معتقد است که نباید مدت خدمت هیچ افسر ملکی و نظامی تمدید شود.

تظاهرات علیه دولت ائتلافی شهباز شریف روز شنبه از بلوچستان شروع شد و قرار است به سراسر پاکستان گسترش پیدا کند.

حزب تحریک انصاف عمران خان، حزب ملی بلوچستان، حزب پشتونخواه ملی عوامی، جماعت اسلامی، حزب مجلس وحدت مسلمین و شورای اتحاد اهل سنت اعضای این ائتلاف هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا